اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان:

تذکر لسانی در جامعه گسترش پیدا کند/ جلوی اقدامات قهری گرفته شود

رئیس دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان گفت: تذکر لسانی بسیار تأثیرگذار و مفید است و باید همگان در این خصوص توجیه شوند و بدانند که باید تذکر لسانی آن هم با شرایط قرآنی و اسلامی در جامعه گسترش یابد.

تذکر لسانی در جامعه گسترش پیدا کند/ جلوی اقدامات قهری گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حسین عرفانیان ظهر امروز در کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر بانوان شاهرود که با حضور اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان در سالن اجتماعات کانون جوانان شاهرود برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در هر کاری که انجام می‌دهیم، به دنبال موفقیت هستیم و این امر مستلزم شناخت است که هم محیط درونی و هم محیط بیرونی را شامل می‌شود و باید به هر دو مورد توجه داشت.

وی افزود: پتانسیل‌ها، سطح سواد، گروه سنی، شناخت فرهنگی عقیدتی از عوامل محیط درونی و جمعیت حوزه استحفاظی، جنسیت و اقلیت‌های مذهبی، علمی، فرهنگی و ... از عوامل محیط بیرونی است.

رئیس دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان خاطرنشان کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه‌های بسیج، از فرمانده و مسئول فرهنگی و امام جماعت و چند نفر از مؤثران و متدینان و معتمدان محل تشکیل می‌شود.

عرفانیان تصریح کرد: هفت گام اساسی در اجرای مأموریت امر به معروف و نهی از منکر شامل مطالعه و بررسی حوزه استحفاظی پایگاه، تعیین اولویت بر اساس میزان تأثیرگذاری و فراگیر بودن، ریشه‌یابی و تعیین مصادیق، تعیین روش اجرایی است.

وی در ادامه افزود: توجیه مجریان و به دنبال حرکات قهرآمیز نبودن از عوامل موفقیت امر به معروف و نهی از منکر و هفت گام اساسی این مأموریت بوده که با توجه به سخنان و بیانات رهبری فرزانه انقلاب هدف‏‌گذاری شده است.

عرفانیان تأکید کرد: تمام هفت گام ذکر شده باید در متن مصادیق آورده شود و باید شیوه‌ها و روش‌های جدید از نوع ارتباطی در امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان با بیان اینکه باید از روش‌های کلی در حد امکان پرهیز کرد، اظهار کرد: تذکر لسانی بسیار تأثیرگذار و مفید است و باید همگان در این خصوص توجیه شوند و بدانند که باید تذکر لسانی آن هم با شرایط قرآنی و اسلامی در جامعه گسترش یابد.

عرفانیان با اشاره به جنگ نرم دشمن در برهه کنونی گفت: وقتی دشمن در جنگ سخت شکست خورد رو به جنگ نرم آورد و اکنون ما آسیب‌های جنگ نرم را در جامعه مشاهده می‌کنیم و باید بسیار مراقب و هوشمند عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز افکار و عقاید جوان ما هدف دشمنان است و ما باید با اعمال و رفتار خود و با توجه به احکام اسلامی جامعه را هدایت و آن‏ها را از دام‏‌های دشمنان آگاه و متوجه کنیم.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول