اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دفاع مقدس

نمایشگاه رزمی و فرهنگی «حماسه اروند» در شاهرود افتتاح شد

نمایشگاه و نمایش رزمی و فرهنگی «حماسه اروند» به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان شهرستان شاهرود افتتاح شد.

نمایشگاه رزمی و فرهنگی «حماسه اروند» در شاهرود افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، ظهر امروز در آیین افتتاح این نمایشگاه و نمایش رزمی و فرهنگی در شاهرود، مسئولان نظامی و انتظامی، امام جمعه، فرماندار ویژه شهرستان و مسئولان ادارات حضور داشتند و امام جمعه شاهرود این نمایشگاه را افتتاح کرد.

حسین رضوانی، از فرماندهان دوران دفاع مقدس در این مراسم به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و به خصوص عملیات والفجر هشت پرداخت و نقش رزمندگان استان سمنان و به خصوص گردان کربلای شاهرود را مهم و تأثیرگذار بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه عملیات والفجر هشت در 21 بهمن ماه 64 با رمز «یا زهرا» در دو منطقه جزیره بوارین و شرق شلمچه و منطقه اروندرود و فاو برگزار شد، گفت: دو لشکر در منطقه شلمچه و جزیره بوارین عملیات ایزایی کردند تا دشمن نیروهای خود را به سمت آنجا معطوف و از فاو و اروندرود منحرف شود تا لشکرهای دیگر از آنجا به خط زده و فاو را بگیرند و تا بصره پیش‏روی کنند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: گردان کربلای شاهرود به فرماندهی سردار شهید حسین عرب‏‌عامری از جزیره بوارین عملیات کرده و با موفقیت به مسیر تعیین شده رسیدند؛ هر چند در این عملیات، بیش از 90 شهید و ده‌ها زخمی تقدیم اسلام و میهن کردند.

وی با بیان خاطره‌ای از محروم آیت‌الله طاهری، امام جمعه شاهرود در زمان عملیات والفجر هشت گفت: آیت‌الله طاهری با گردان به منطقه آمده و حتی آماده برای حضور در عملیات هم بود که تیم حفاظتی ایشان و فرمانده گردان اجازه حضور ایشان را ندادند.

این مسئول ادامه داد: ایشان با چشمانی اشک بار به فرمانده گردان گفت آن دنیا جلوی تو را می‏گیرم که نگذاشتی من به عملیات بیایم و فیض شهادت را از من سلب کردی.

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان شهرستان شاهرود تأکید کرد: رزمندگان عملیات والفجر هشت گردان کربلا همه آگاهانه به میدان شتافتند و این را یک تکلیف و فرض از طرف نائب امام زمان (عج) برای خود می‌دانستند که در راهی که قدم گذاشته‌اند تا پایان بروند و به بهشت رضوان الهی دست یابند.

در پایان روایت‏گری رضوانی، شرکت‏‌کنندگان که مسئولان شهرستان و ادارات و نهادها و فرماندهان و شورای پایگاه‌های بسیج بودند، در رزمایش و نمایش میدانی حماسه اروند حضور یافتند و از نمایشگاه دفاع مقدس شهرستان نیز بازدید کردند.

نمایشگاه و نمایش رزمی و فرهنگی حماسه اروند بازخوانی عملیات والفجر هشت تا هفتم مهر ماه در حرم شهدای گمنام در ارتفاعات شاهرود پذیرایی مردم و علاقه‏‌مندان به فرهنگ شهادت و جهاد است.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول