اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده گروه 10 پدافند هوایی محرم:

دفاع مقدس شرف، آزادگی، مقاومت و ایمان به خدا را ثابت کرد

فرمانده گروه 10 پدافند هوایی محرم گفت: تاریخ از هشت سال جنگ، شرف و آزادگی و مقاومت و ایمان به خدا را در صفحات خود ثبت کرد، اما از متجاوز جز به زشتی یاد نخواهد کرد.

دفاع مقدس شرف، آزادگی، مقاومت و ایمان به خدا را ثابت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، سردار عبدالرحیم ابراهیمیان امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور بیش از 100 نفر از مردم بسطام  برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت ایام دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و امام راحل (ره)، به رشادت‌ها و جان‏فشانی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد.

وی اظهار کرد: تجاوز عراق به ایران که در 31 شهریور ماه 1359 آغاز شد و به مدت هشت سال ادامه یافت، طولانی‌ترین و بی‌سابقه‌ترین جنگ متعارف قرن حاضر به شمار می‌رود.

وی افزود: جنگ‏‌های جهانی اول و دوم مدتی کمتر از هشت سال ادامه یافتند و جنگ‌های دیگر مانند جنگ ویتنام شمالی و جنوبی نیز به عنوان یک جنگ متعارف همانند جنگ ایران و عراق شناخته نشده است.

ابراهیمیان تصریح کرد: تاریخ از هشت سال جنگ برای ایران، شرف و آزادگی و مقاومت و ایمان به خدا را در صفحات خود ثبت کرد، اما از متجاوز و متحدان او که طی هشت سال او را یاری و تشویق کردند، جز به زشتی یاد نخواهد کرد.

جنگ هر روز برکاتی داشت

فرمانده گروه 10 پدافند هوایی محرم با اشاره به بیانات امام راحل (ره) بیان کرد: هر روز در جنگ برکاتی داشته‌ایم که در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم؛ انقلاب‏مان را در جنگ به جهان صادر کرده‌ایم؛ مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت کرده‌ایم و در جنگ، پرده از چهره تزویر جهان‌‏خواران کنار زده‌ایم.

وی تأکید کرد: به فرموده امام خمینی (ره)، دستاوردهای گوناگونی را در جنگ هشت ساله کسب کردیم که اگر می‌خواست به طور معمول اتفاق بیفتد، سالیان درازی طول می‏‌کشید و این نعمتی بزرگ برای ملت آزاده ما بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: امام (ره) تأکید دارند که جنگ تا پایان فتنه باید ادامه یابد و این بدان معناست که جنگ ظاهری تمام شده است؛ اما همچنان جنگ عقیده و ایمان ادامه دارد و دشمنان همیشه در حال فتنه و نیرنگ علیه ما هستند.

ابراهیمیان با اشاره به بزرگداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: هدف از نام‏گذاری روزها و هفته‌های خاص، بزرگداشت ارزش‌ها و شناسایی پیوندهای دینی، ملی، فرهنگی، علمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در جامعه است که منجر به نوعی همکاری عمومی می‌شود.

دوران دفاع مقدس، دانشگاه خودسازی و انسان‌سازی بود 

این فرمانده دوران دفاع مقدس تأکید کرد: باید هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و در این هفته، دستاوردهای آن دوران و روح بزرگ‏‌مردان و رزمندگان را برای نسل جوان بازگو کرد تا این نیرو و انرژی را به نسل‌ها سینه به سینه منتقل و حفظ کرد.

ابراهیمیان با بیان خاطراتی از آن دوران گفت: به حق دوران دفاع مقدس، دانشگاه خودسازی و انسان‌سازی بود و پرورشگاه انسان‌هایی عاشق و عابد که جز خدا چیزی نمی‌دیدند و جز برای رضای او کاری نمی‌کردند.

فرمانده گروه 10 پدافند هوایی محرم تصریح کرد: همه وظیفه داریم فرهنگ جهاد و ایثار را که از اسلام به ارث برده‌ایم، حفظ کنیم و برای مقابله با دشمنان به همراه بصیرت به کار بندیدم.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول