اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین گروه 10 پدافند هوایی محرم:

جوان امروز مانند جوان دوران جنگ نیاز به سلاح ایمان و بصیرت دارد

جانشین گروه 10 پدافند هوایی محرم گفت: باید جوان امروز مانند جوان آن دوران، سلاح ایمان و اراده را با بصیرت و علم همراه کند تا دشمنان نتوانند به آن چیزی که در ذهن دارند، برسند.

جوان امروز مانند جوان دوران جنگ نیاز به سلاح ایمان و بصیرت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سعید اللهیاری ظهر امروز در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس بسیج دانش‌‏آموزی شاهرود که با حضور بیش از 250 نفر از دانش‌‏آموزان و مسئولان آموزش و پرورش و سپاه در واحد پیش‏گام علامه حلی شاهرود برگزار شد، در سخنانی با تبریک سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: گرامیداشت دفاع مقدس در طول سال باید انجام شود؛ اما هفته دفاع مقدس برای برگزاری مراسم و برنامه‌های ویژه و توجه به دفاع مقدس ملت ایران برگزار می‌شود.

وی با طرح این پرسش که چرا جنگ اتفاق افتاد، به پاسخ دادن به این سئوال پرداخت و اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، روزی شش میلیون و 500 هزار بشکه نفت به آمریکا تحویل می‌شد و با به وقوع پیوستن انقلاب با کمک مردم و رهبری امام راحل (ره) و براندازی شاه این چپاول‌ها نیز قطع شد.

اللهیاری افزود: زمانی که آمریکا با انقلاب ایران مواجه شد، خواست دوباره غارت و چپاول‌های خود در ایران را شروع کند و تلاش‌های فراوانی را در ابتدای انقلاب انجام داد.

جانشین گروه 10 پدافند هوایی محرم تصریح کرد: حدود دو سال ضد انقلاب داخل با کمک آمریکا و دست‌‏نشانده‏‌های او تلاش کردند تا انقلاب اسلامی را سرنگون کنند و با ترور، ایجاد اختلاف قومی و قبیله‌ای و استفاده از هرج و مرج نتوانستند، کاری از پیش ببرند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا که از تلاش‌های خود ناامید شده بود، به عراق پیشنهاد شروع جنگ علیه ایران را داد و برای این عراق را انتخاب کرد که صدام ادعای رهبری جهان عرب را داشت و خوزستان را جزو عراق و عربستان می‌دانست.

اللهیاری بیان کرد: استکبار به سرکردگی آمریکا مطمئن بود که ایران در جنگ تحمل نخواهد داشت، به صدام اطمینان داده بود که شش روزه ایران فتح می‏‌شود و آنها به تهران خواهند رسید و برای این، صدام می‏‌گفت که کنفرانس خبری من شش روز دیگر در تهران خواهد بود.

وی بیان کرد: در شب اول جنگ در تنگه چزابه، عراقی‌ها مجبور به توقف شدند؛ چرا که تعدادی بسیجی به آن‏ها شبیخون زده و آن‏ها را دچار مشکل کرده بودند و این در سراسر جبهه جنوب نیز انجام شده بود.

اللهیاری با اشاره به اینکه رزمندگان ما با دست خالی به دفاع از کشور پرداختند، اظهار کرد: در ابتدای جنگ ارتشی منظم و تجربه جنگ و دفاع را نداشتیم و این سبب شده بود که عراقی‌ها فکر کنند زود ایران را فتح می‌کنند.

وی تأکید کرد: قدرت ایمان و اراده رزمندگان و ملت ایران در دوران دفاع هشت ساله نشان داد که به فرموده قرآن، عده‌ای قلیل بر سپاهی بزرگ پیروز می‏‌شوند و این تعجب ندارد؛ چرا که این عده قلیل توکل دارند و متکی به نیروی عظیمی هستند که مافوق همه نیروهاست.

جانشین گروه 10 پدافند هوایی محرم خاطرنشان کرد: دشمن در طی هشت سال، شکست‌های سنگینی را متحمل شد و در آخر نیز مجبور شد تا تسلیم شود و آتش‌‏بس را بپذیرد و به مرزهای خود بازگردد؛ هر چند ما در این مدت در خاک عراق پیشروی‌های زیادی انجام داده بودیم.

وی تصریح کرد: بعد از جنگ، تاکتیک دشمن در قبال ایران عوض شد و آن‏ها فهمیدند با زور نمی‌توان ملت ایران را تسلیم کرد، پس به سراغ جنگ نرم یا جنگ افکار و عقاید رفتند و تلاش کردند در این جنگ نرم بتوانند ما را تسلیم کنند.

اللهیاری افزود: آنها با ابزارهای گوناگون فرهنگی از ماهواره، اینترنت و فیلم و بازی استفاده می‌کنند تا به مقاصد شوم خود برسند؛ اما جوان ایرانی با توجه به فرهنگ دفاع مقدس و اسلام عزیز آگاه و هوشیار ایستاده و برابر حملات او ایستادگی می‌کند.

جانشین گروه 10 پدافند هوایی محرم تأکید کرد: باید جوان امروز مانند جوان آن دوران سلاح ایمان و اراده را با بصیرت و علم همراه کند تا دشمنان نتوانند به آن چیزی که در ذهن دارند برسند و مانند همیشه شکست خورده و پشیمان شوند.

انتهای پیام/2249/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول