اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

روایتی از دوران دفاع مقدس و اخلاص برای شهادت

جوانان ایران جهاد را برای شهادت در راه حق و حقیقت برگزیدند و برای رسیدن به مقصود خود اخلاص را چاشنی آن کردند.

روایتی از دوران دفاع مقدس و اخلاص برای شهادت

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، شور و هیجان دوران دفاع مقدس چنان فضای شهرها را عطرآگین ساخته که برای رسیدن به آن باید دل و جان را برای شنیدن آن روزها و حرف‌های خدایی همه گوش کرد.

رسیدن به نقطه‌ای به نام دیدار معشوق ازلی تنها حدیث و روایتی است که از دفاع مقدس نقل می‌شود و همان بود که ایران را در مقابل دشمن و اهریمن خود استوار نگهداشت و سربلند و سرافراز به جهانیان معرفی کرد. این روزها نُقل مجالس سخن از دفاع مقدس و بازگویی خاطرات آن دوران باعظمت است که جهان را متحیر ساخته است.

عطاالله بدری، یکی از پاسداران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بوده که خاطرات زیادی از روزهای سخت و شیرین نبرد را در دل به غنیمت گرفته است. این رزمنده و جانباز دفاع مقدس در گفت‌وگویی با اصحاب رسانه ضمن بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس بر کسب مدارج عالی عرفانی و معنوی توسط رزمندگان، اخلاص، ایثار و شجاعت آنان صحه می‌گذارد.

عطاالله بدری ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و نام و خاطره ایثارگران، خاطره‌ای زیبا از جنگ تحمیلی را این‌گونه بیان کرد: اوایل اسفندماه سال 61 بود که با  تیپ ‌المهدی گردان 909 جهت آزادسازی جاده مرزی فکه از شوش حرکت کردیم که سرانجام بعد از 12 ساعت پیاده‌روی به پشت تپه‌های مشرف به دشت ماسه زار فکه رسیدیم.

وی ادامه داد: هوا کم‌کم روشن می‌شد و به صبح نزدیک می‌شدیم رزمندگان گردان 909 با فریاد الله اکبر خود وارد دشت شدند؛ تنها سلاح ما اسلحه‌ کلاشینکف بود و بس و جالب اینکه فشنگی در تفنگ نداشتیم و اینگونه با تانکهای ضد گلوله دشمن روبرو شدیم!

این رزمنده دفاع مقدس اضافه کرد: وقتی موفق شدیم در چنین شرایطی جاده را تصرف کنیم، یکی از دوستان و همرزمانم به نام کشواد حسنپور، اهل شهرستان چرام در اوج خوشحالی و شادمانی از این پیروزی با صدای بلند دعا می‌کرد که خداوندا شهادت را نصیب ما بگردان.

چند دقیقه‌ای بیشتر طول نکشید که صدای برخورد گلوله‌ای به گلوی وی گوش همگان را به خود جذب کرد و در این لحظه وی را روانه بیمارستان نمودیم که بعدها به دلیل جراحات وارده و استجابت دعا، وی به درجه رفیع شهادت نائل آمد روحش شاد و یادش گرامی باد.

این است اخلاص در راه خدا و عشق به شهادت که اینگونه رزمندگان  برای آن لحظه شماری می‌کردند.

انتهای پیام/82013/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول