اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

سروزیر «بلوچستان» پاکستان:

شبه‌نظامیان بلوچ عازم سوریه هستند

سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان از حرکت شمار زیادی از شبه‌نظامیان بلوچ به سوریه خبر داد.

شبه‌نظامیان بلوچ عازم سوریه هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کویته، «عبدالمالک بلوچ» سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان از حرکت شماری از شبه‌نظامیان  بلوچ برای شرکت در جنگ سوریه خبر داد.

وی در گفت‌وگو با بی.بی.سی اردو ابراز داشت: طبق اطلاعاتی که دولت ایالتی به دست آورده، تعداد زیادی از شبه‌نظامیان بلوچستان در حال عزیمت به سوریه هستند اما آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر مقابله با تروریست‌ها و شبه‌نظامیان بزرگترین چالش دولت ایالتی بلوچستان است.

بلوچ با اظهار بی‌اطلاعی درباره «شورای کویته» (شورای رهبری طالبان) گفت: نمی‌دانم که «ملا‌عمر» رهبر طالبان در بلوچستان پاکستان مخفی شده یا نه اما بلوچستان سرزمین پهناوری است و هر کسی می‌تواند در یک منطقه دور افتاده در این ایالت مخفی شود.

سر وزیر بلوچستان فعالیت دست‌های پنهان خارجی را در وخامت اوضاع بلوچستان مقصر دانست.

وی تصریح کرد که فعالیت‌های جدایی‌طلبانه برخی گروه‌های بلوچ ریشه تاریخی دارد و دخالت عناصر خارجی نیز بر این موضوع تأثیر‌گذاشته است.

سروزیر بلوچستان عنوان کرد که تاکنون با هیچ یک از رهبران جدایی‌طلب بلوچ، چه در پاکستان و چه در لندن ارتباط برقرار نکرده اما معتقد است با توجه به فرهنگ بلوچ‌ها نباید انتظار داشت آنان سلاح خود را کنار بگذارند.

وی افزود: دولت ایالتی برای مذاکره با رهبران بلوچ هیچ شرطی حتی کنار گذاشتن سلاح را در نظر نگرفته است اما در این زمینه با سازمان‌های مرتبط رایزنی می‌کند.

عبدالمالک بلوچ درباره مفقود شدن شمار زیادی از مردم این منطقه نیز گفت: با اینکه سازمان‌های اطلاعاتی در ناپدید شدن برخی شهروندان بلوچ دست دارند اما نمی‌توان گروه‌های شبه‌نظامی را در این زمینه بی‌تقصیر دانست.

سروزیر بلوچستان با اشاره به اینکه بروز جنگ‌های فرقه‌ای بیشتر از جدایی‌طلبان، بلوچستان را تهدید می‌کند، تصریح کرد که برای پایان فرقه‌گرایی در این منطقه تماس‌هایی با رهبران شیعه و سنی برقرار کرده است.

وی افزود: اگر فرقه‌های مختلف اسلامی می‌توانند در سایر نقاط پاکستان به توافقی با یکدیگر دست یابند چرا باید این امر در کویته غیر‌ممکن باشد؟

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول