اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری میراث فرهنگی صورت گرفت

برپایی نمایشگاه آثار نقاشی و صنایع‌دستی در کبودراهنگ

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کبودراهنگ گفت: با همکاری میراث فرهنگی نمایشگاه آثار نقاشی و صنایع‌دستی در کبودراهنگ برپا شده است.

برپایی نمایشگاه آثار نقاشی و صنایع‌دستی در کبودراهنگ

حسین جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس، اداره ارشاد کبودراهنگ با همکاری و مشارکت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان اقدام به برپایی نمایشگاه آثار نقاشی و صنایع‌دستی کرده است.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس برپا شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کبودراهنگ افزود: این نمایشگاه به منظور ایجاد انگیزه و تشویق هر چه بیشتر هنرمندان برجسته شهرستان و جذب علاقمندان و هنرجویان جوان به هنرهای نقاشی و صنایع‌دستی برپا شده است.

به گفته وی، سعید آقامحمدی از هنرمندان برجسته استان اقدام به برپایی این نمایشگاه نقاشی و طراحی کرده است.

جعفری با اشاره به اینکه این نمایشگاه از ابتدای مهرماه کار خود آغاز کرده است، بیان داشت: این نمایشگاه با حضور فرماندار کبودراهنگ و جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی و هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان در محل نمایشگاه دائمی ساختمان شیخ موسی نثری افتتاح شد.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه 38 اثر نقاشی و طراحی با موضوعات و تکنیک‌های متنوع مانند رنگ روغن، آکریلیک، کولاژ(تکه چسبانی )، طراحی سیاه قلم، پرایمر، رنگ صنعتی و چاپ، پاستل، زغال، مدادرنگ و سبک‌هایی همچون انتزاعی، رئال، اکسپرسیون و... در معرض دید عموم قرار گرفته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کبودراهنگ خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه 150 اثر صنایع‌ دستی از آثار هنری هنرمندان شهرستان (اثر کار شده تزئینی ) در قالب ترکیب‌های مدرن و سنتی شامل معرق‌کاری، قاب‌سازی، سرمه‌دوزی، مصنوعات دستی، تابلوفرش، فرش دستباف، گلیم، گلیم‌برجسته، گلیم دورو، گلیم ساده، نقره‌کوبی، قالیبافی روی چرم، گویه‌دوزی، روبان‌دوزی روی چرم، قلم‌زنی، قلاب‌بافی و کیف‌دوزی به اجرا درآمده است.

وی در پایان یادآور شد: این نمایشگاه تا هفتم مهرماه سال جاری به مدت یک هفته از ساعت 8 صبح تا 14:30 بعد از ظهر آماده و پذیرای بازدید علاقمندان خواهد بود.

انتهای پیام/89003/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول