اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور حفاظت خاک سازمان جنگل‏‌ها، مراتع و آبخیزداری:

10 میلیارد ریال اعتبار به طرح ترسیب کربن در استان سمنان اختصاص یافت

رئیس امور حفاظت خاک سازمان جنگل‌‏ها، مراتع و آبخیزداری از اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار به طرح ترسیب کربن در استان سمنان خبر داد.

10 میلیارد ریال اعتبار به طرح ترسیب کربن در استان سمنان اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، قاسم حقانی امروز افزود: این طرح در استان‏های البرز، سمنان، مرکزی، بوشهر، تهران و کرمان در حال اجرا بوده و در استان‏‌های تهران و کرمان از پیشرفت بالاتری برخوردار است.

کارشناس معین طرح ترسیب کربن گفت: این طرح با هدف توانمندسازی جوامع محلی در شش استان کشور در حال اجراست.

حقانی استان سمنان را از استان‏‌های فعال در این طرح دانست و گفت: در این طرح، برنامه عمران ملل متحد 80 هزار دلار تقبل کرده و سهم استان سمنان نیز 10 میلیارد ریال در قالب یک برنامه پنج ساله است.

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت برنامه عمران ملل متحد و با مشارکت استان‏‌های مربوطه اجرا می‏‌شود.

حقانی اظهار داشت: در این خصوص تفاهم‏نامه‌‏ای بین برنامه عمران ملل متحد و استان مربوطه منعقد شده است.

رئیس امور حفاظت خاک سازمان جنگل‏‌ها، مراتع و آبخیزداری بیان کرد: توانمندسازی جوامع محلی و ارتقای سطح زندگی همراه با حفظ منابع طبیعی و محیط زیست از اهداف این طرح است.

حقانی اظهار داشت: هدف کلی این طرح، جلب مشارکت و همکاری جوامع محلی در اجرای برنامه‌‏هاست و جلب نظر بانوان در اجرای این طرح نیز در برنامه طرح ترسیب کربن قرار دارد.

وی با بیان اینکه طرح مذکور در استان سمنان در مرحله مبادله موافقت‏نامه قرار دارد، گفت: در این استان، طرح مذکور در شهرستان دامغان با حداقل 10 روستای زیرپوشش اجرا می‏‌شود.

رئیس امور حفاظت خاک سازمان جنگل‏‌ها، مراتع و آبخیزداری بیان داشت: طرح ترسیب کربن در ایران برای نخستین بار در سال 84 از استان خراسانی جنوبی آغاز شد و در قالب یک برنامه 10 ساله در چهار سال اجرا و ارزیابی شد و هم‏‌اکنون مرحله دوم آن در این استان در حال اجراست.

انتهای پیام/2249/س/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول