اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دوران دفاع مقدس:

وحدت، همدلی و ولایت‌‏مداری رمز پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس بود

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: وحدت، همدلی و ولایت‏‌مداری رمز پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس و بعد از آن است.

وحدت، همدلی و ولایت‌‏مداری رمز پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، داود فرهادی صبح امروز در مراسم خاطره‌گویی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور بیش از 100 نفر در مسجد قلعه‏‌نو بازار شاهرود برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران آن دوران، با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور دچار هرج و مرج داخلی شد و از هر گوشه کشور اسلامی ما ندای مخالفت و مقابله با انقلاب اسلامی توسط دشمنان و ضد انقلاب برخاست.

وی افزود: غائله کردستان و ترکمن صحرا از جمله این شورش‌ها و مخالفت‌ها بود که با حضور نیروهای انقلابی و مردمی و هدایت‌های امام راحل (ره) این مشکلات حل و فصل شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب، وضعیت نیروهای ما با توجه به نداشتن فرماندهان مقتدر و آموزش ندیدن نیروها و حضور جوانان و نوجوانان عاشق برای خدمت به کشور بسیار به هم ریخته و پیچیده بود.

وی تصریح کرد: در ابتدای جنگ تحمیلی عراق، ما نیروی آموزش‏دیده و کافی نداشتیم و نیروهای ارتش هم آمادگی و انسجام لازم را برای دفاع نداشتند.

خلبان نیروی هوایی سپاه بیان کرد: در دوران دفاع مقدس، نیروی ایمان و تفکر رزمندگان بود که آن‏ها را به جلو هدایت می‌کرد؛ چرا که ما تجهیزات نظامی پیشرفته و مورد نیاز را نداشتیم و با تجهیزات ابتدایی به جنگ دشمن متجاوز رفته بودیم.

فرهادی با بیان اینکه روحیه خودباوری را امام خمینی (ره) در جان و دل رزمندگان و مردم ایجاد کرد، افزود: هدایت امام راحل در دوران دفاع مقدس یکی از نقاط قوت جنگ بود و اگر سخنان داهیانه ایشان نبود، معلوم نبود ما امروز کجا بودیم و جنگ چه سرنوشتی داشت.

وی اظهار کرد: دشمن به خیال خود می‌خواست شش روزه ایران را فتح کند؛ اما هشت سال در همان نقطه ابتدای تجاوز خود در خوزستان زمین‌گیر و آخر هم با ذلت و خاری مجبور به عقب‌نشینی شد و به هیچ کدام از اهدافش دست نیافت.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به رمز پیروزی ما در جنگ گفت: وحدت، همدلی و ولایت‏‌مداری همه آحاد مردم و رزمندگان این پیروزی و سربلندی را برای ما به ارمغان آورد و اگر این عوامل نبود، شکست می‌خوردیم.

فرهادی تأکید کرد: به خاطر رشادت‌ها و دلاورمردی‌های جوانان آن زمان است که امروز دشمنان جرأت حمله به ایران را ندارند و چنین خیالی را حتی در سر نیز نمی‌پرورانند.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول