اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد

ایستادگی در برابر دشمنان رمز سرافرازی جمهوری اسلامی ایران

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سفارش قرآن به ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان عمل به این سفارش را رمز سرافرازی ایران در جهان دانست و بر ادامه راه امام و شهدا در این مسیر تأکید کرد.

ایستادگی در برابر دشمنان رمز سرافرازی جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر صمدی یزدی سه‌شنبه‌شب در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه مؤمنین باید به قرآن کریم توجه داشته باشند و قرآن باید در زندگی ما مسلمین جایگاه خود را پیدا کند، اظهار داشت: اگر قرآن کریم در متن زندگی ما باشد و آیات قرآن برنامه زندگی ما را در بر بگیرند، قطعاً این زندگی، زندگی سعادتمندانه خواهد بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اگر قرآن در بین ما مهجور و غریب باشد، علاوه بر اینکه در قیامت از ما شکایت خواهد کرد، ما نیز بدون قرآن زندگی سعادتمندانه‌ای نخواهیم داشت و در واقع می‌توان گفت اگر جامعه‌ای با قرآن ارتباط داشته باشد، در مقابل تمام دسیسه‌ها، فریب‌ها، فشارهای اقتصادی و شبهات عقیدتی دشمنان اسلام هیچ‌گاه دچار تردید نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مشکل اصلی مسلمین در عصر حاضر نداشتن ارتباط کافی با قرآن کریم است، ابراز داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی تحولی عظیم در گرایش به قرآن ایجاد شد و تعداد قاریان، حافظان و کسانی که آشنایی با تفسیر دارند، نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست و آمار و ارقام نشان می‌دهد چه گام بزرگی در این خصوص در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته شده است، ولی این مسئله کافی نیست و جامعه باید چنان با قرآن آمیخته شود که هیچ خانواده‌ای با قرآن فاصله نداشته باشد.

صمدی‌یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه آخر سوره مبارکه آل عمران بیان داشت: این آیه باید به عنوان یکی از برنامه‌های زندگی مؤمنین قرار گیرد، خداوند در این آیه دستورالعمل چهار ماده‌ای به مؤمنین و مؤمنات داده و اگر این دستورالعمل را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم، قطعاً دریچه‌های کمال به روی ما گشوده می‌شود.

وی ادامه داد: خداوند در این آیه به مؤمنین سفارش می‌کند که صبر و بردباری داشته و صابر باشید، با اهل بیت (ع) ارتباط داشته باشید و تقوی پیشه کنید و باید بدانیم که به هر میزانی که این دستورالعمل چهار ماده‌ای را در زندگی پیاده کنیم، صلاح و رستگاریمان فراهم خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به تشریح این آیه پرداخت و ابراز داشت: نخستین سفارش در این آیه این است که اهل صبر باشید، انسان اگر در زندگی صابر و اهل تحمل نباشد در بسیاری موارد با مانع مواجه خواهد شد. علمای علم اخلاق صبر را به چند قسم تقسیم می‌کنند، گاهی صبر در عبادات است مانند تابستان امسال که مؤمنین باید در هوایی بسیار گرم روزه می‌گرفتند و اگر صبر نداشتند قطعاً نمی‌توانستند موفق به روزه‌داری شوند.

صمدی‌یزدی افزود: دومین قسم، صبر در مقابل گناه و معصیت است و انسانی که اهل صبر و تحمل نباشد به هر گناهی تن می‌دهد، ولی کسی که به این مسائل توجه دارد در مقابل وسوسه‌های شیطان پایداری و مقاومت می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم، صابر بودن را دومین سفارش این آیه به مؤمنان ذکر کرد و بیان داشت: صابر بودن را برخی علما به ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان تفسیر کرده‌اند، هرچه قدر دشمن پافشاری کرد شما هم استقامت و صبرتان را باید افزایش دهید و تنها راه مقاومت در مقابل دشمن این است که صابر باشید و اگر مقابل دشمن احساس ضعف کنید دشمن فشار بیشتری به شما وارد خواهد کرد.

صمدی‌یزدی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های دفاع مقدس گفت: در مدت هشت سال دفاع مقدس هر چه دشمن فشارش را بیشتر کرد، ملت ما قوی‌تر و نیرومندتر در صحنه حاضر شد و همین مسئله باعث شد جنگ تحمیلی بدون اینکه حتی یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار گیرد به پایان رسد و آن رشادت‌ها و ایستادگی‌ها باعث شد که پس از آن دشمن از ملت درس گرفته که هیچ‌وقت فکر جنگ نظامی با ملت ایران را نکند.

وی در پایان رعایت تقوی و ارتباط با اهل بیت (ع) را ویژگی‌های دیگر مطرح شده در آیه آخر سوره آل عمران ذکر کرد و متذکر شد: این آیه به مؤمنین سفارش می‌کند که با ائمه اطهار (ع) به ویژه امام منتظر ارتباط داشته باشید، منتظران حضرت ولی عصر (عج) باید برای آن حضرت دعا کنند و منتظر ظهور ایشان باشند و در مشکلات و سختی‌ها با توسل به امام زمان (ع) از ایشان بخواهند تا واسطه فیض بین شما و خدای متعال باشند و حاجتتان را برآورده کنند.

انتهای پیام/78009/ذ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول