اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  انرژی اتمی

مطهرنیا در گفت‌وگو با فارس:

تنش زدایی با آمریکا پر فراز و نشیب خواهد بود/ نباید توقعات فزاینده‌ای از سفر نیویورک داشت

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه آغاز تنش زدایی بین ایران و آمریکا یک مسیر طولانی است، تصریح کرد که این مسیر فراز و نشیب‌های بسیاری خواهد داشت.

تنش زدایی با آمریکا پر فراز و نشیب خواهد بود/ نباید توقعات فزاینده‌ای از سفر نیویورک داشت

«مهدی مطهرنیا»، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس درباره سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک گفت: آنچه که اکنون در عرصه سیاست خارجی دیده می‌شود عامل سیگنال‌هایی است که نشان دهنده حرکت روبه جلو در جاده دکترین تعامل سازنده با حمایت لایه‌های حکومتی و لایه‌ای سیاسی در ساختار مدنی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب معادله برد-برد با تکیه به مواضع اصولی  کشورمان است.

مهدی مطهرنیا با اشاره به مواضع کشورهای غربی و سیگنال‌های مثبتی که از جانب طرف مقابل برای ایران آمده تصریح کرد که جهان خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران نگاهی ویژه به دولت یازدهم دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: جمهوری اسلامی ایران با گذار از 30 سال تجربه انقلاب و فراز و نشیب‌های آن و درس گرفتن از آموخته‌های آن، اکنون در فرآیند اصلی سیاسی یعنی رابطه منابع و منافع در واقع می‌خواهد با هزینه اندک فواید فراوان را برای کشور به دست آورد.

وی ابراز داشت که این سفر می‌تواند با توجه به پشتیبانی رهبر معظم انقلاب و دعای خیر ملت ایران زمینه‌ساز یک حرکت سودمند در راستای خرد سیاسی و در واقع تحرک معتدلانه برای دستیابی به بیشترین دست آوردها در ارتباط با مسائل مورد علاقه ایران در عرصه نظام بین‌الملل باشد، هرچند نباید توقعات فزاینده‌ای از این سفر داشت.

مطهرنیا تاکید کرد که آنچه که بیش از هر چیز مهم است ما نباید نگاه به دست حریف کنیم و مذاکره کننده باید با دانایی  حاضر شود و خواسته‌ها و نیازهای ملتش را مطرح کند.

وی افزود: در اینجا می‌توان با خواسته‌های متفاوت و با مدیرت تفاهم و درک متقابل در بستر احترام متقابل شروع کرد و بدین ترتیب مدیریت تفاهم شروع می‌شود.

این کارشناس اظهار داشت که ملت ایران حق مسلم خود را برای استفاده از انرژی صلح آمیز در چارچوب قوانین بین‌المللی خواستار است و مسیر اعتمادسازی باید در چارچوب قواعد بین‌المللی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه آغاز تنش‌زدایی بین ایران و آمریکا یک مسیر طولانی است، تصریح کرد که این مسیر فراز و نشیب‌های بسیاری خواهد داشت همان‌طور که تنش زدایی واشنگتن و پکن مسیری این چنین داشت.

مطهرنیا در پایان گفت: مذاکره کردن به معنی پذیرش قواعد ناشی از اراده طرف مقابل نیست بلکه ابزاری  برای رسیدن به اهداف معین است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول