اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم تشییع شهدای اصفهان عنوان شد

جوانان ما نیاز به زنده شدن تفکر و اخلاق شهدا دارند

کارشناس مسائل مذهبی در مراسم تشییع چهار شهید امروز اصفهان گفت:‌ جوانان و نوجوانان ما نیاز به زنده شدن تفکر و اخلاق شهدا دارند.

جوانان ما نیاز به زنده شدن تفکر و اخلاق شهدا دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام مهدی گرجی عصر امروز در مراسم تشییع چهار تن از شهدای دوران دفاع مقدس که در اصفهان صورت گرفت، اظهار کرد: سالیان سال است که مهم‌ترین دغدغه بشر ترس از خود مرگ و یاد مرگ است و تمام تلاش پزشکان در این بوده است که مرگ را به نحوی به تأخیر بیندازند.

وی با بیان اینکه دلیل این همه ترس برای این است که مرگ را پایان زندگی می‌داند، افزود: ما اعتقاد داریم مرگ پایان زندگی نیست و در مردن وارد زندگی جدیدی می‌شویم و نابود نمی‌شویم.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: کسانی که مرگ را نابودی می‌دانند و از آن می‌ترسند، کسانی هستند که اعتقادی به آخرت ندارند در حالی که ما مرگ را آغاز یک حیات و آن دنیا را یک دنیای جدیدی می‌دانیم که اسارتی ندارد.

وی با بیان اینکه شهدای ما چنین تفکر عمیقی نسبت به عشق به شهادت داشتند، ادامه داد: رزمندگان ما در شب عملیات درخواست شهادت می‌کردند و این نمونه بارز پیروی از ولایت و عشق به شهادت است.

گرجی گفت:‌عزت ما به شهادت است و همین تشییع به شهدا نیز تأثیرگذار است و سبب می‌شود ما با آرمان‌های شهدا آشنا و با تفکر آنها پیوند بخوریم.

وی با تاکید به اینکه اخلاق بی‌ریایی شهدا را باید یاد بگیریم، افزود: مهمترین شاخصه شهدا اخلاص و بی‌ریایی است و ما باید آن را یاد بگیریم.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد:‌ وحدت نیروهای بسیجی بسیار مهم است و ما باید این تعهد رزمندگان را حفظ کنیم.

وی افزود: پیشرفت‌های علمی و ساختن پهپادها مهم است اما مهمتر از آن اطاعت میلیون‌ها نفر از منویات رهبری است.

حجت‌الاسلام گرجی اضافه کرد:‌ شهدای ما عشق به رهبری داشتند و ما باید خصوصیات اخلاقی، تواضع، مردم‌داری،‌گذشت، محبت و بی‌ریایی را از آنها یاد بگیریم.

وی افزود: ما امروز نیاز به زنده شدن معیارهای اخلاقی و تفکر شهدا داریم.

انتهای پیام/63012/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول