اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین نشست استاندار تهران با فرمانداران، معاونان سیاسی و بخشداران استان تهران مطرح شد

تاکید استاندار تهران به کاهش آسیب‌های اجتماعی/ درخواست اهتمام بیشتر وزیر کشور به تهرانی ها

استاندار تهران بر کاهش آسیب‌های اجتماعی در پایتخت ایران اسلامی تاکید کرد.

تاکید استاندار تهران به کاهش آسیب‌های اجتماعی/ درخواست اهتمام بیشتر وزیر کشور به تهرانی ها

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید حسین هاشمی بعد از ظهر امروز در نخستین نشست خود با فرمانداران، معاونان سیاسی ـ انتظامی و بخشداران استان تهران با اشاره به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب در ارتباط با نگاه جامع‌نگر و دیدن همه چیز در کنار یکدیگر اظهار داشت: نمی‌شود فقط خوبی‌ها را دید و تهدیدها را باور نکرد یا فقط مشکلات را دید ولی شیرینی پیروزی‌ها را فراموش کرد.

استاندار تهران این نگاه در مورد تهران را بسیار مهم و مصداق عینی دانست و گفت: باید به تهران امروز از دو منظر توجه کرد، از یک منظر سراسر زیبایی، نشاط و تلاش و از منظر دیگر ناهنجاری‌ها، اضطراب و خدای ناکرده تلخی.

وی در ادامه افزود: باید به تهران این‌گونه نگاه کرد که در یک طرف پیکر تهران، مردم در حال زندگی، خرید، سفر، تحصیل و ... و در طرف دیگر هر روز زندگی برای عده‌ای از مردم مثل یک سال می‌گذرد، تلخ و دشوار و نگران نسبت به آینده هستند.

* تهران یکی از زیباترین شهرهای دنیا است/ تهران خیلی زیباست اما عکس آن هم متأسفانه کم نیست

استاندار تهران در ادامه با اشاره به حجم بالای فعالیت‌های اقتصادی در تهران گفت: بیشترین حجم فعالیت‌های اقتصادی کشور در تهران است ولی متأسفانه آمار بیکاری در کلان شهر تهران و شهرهای تابعه آن جای بسی تعجب دارد.

هاشمی با تاکید بر اینکه تهران خیلی زیباست اما عکس آن هم متأسفانه کم نیست، عنوان کرد: تهران یکی از زیباترین شهرهای دنیاست و در آن کارهای بزرگی انجام شده است و جاذبه‌های طبیعی آن حرفی برای گفتن دارد ولی از طرف دیگر نگرانی‌های جدی در محیط زیست و آلودگی هوا به‌ویژه ترافیک  و ... دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه نامتوازن تهران اشاره کرد و گفت: نباید فراموش کنیم امنیتی که در تهران است در بسیاری از کشورهای دنیا یک آرزو است و باید قدر آن را بدانیم.

استاندار تهران کاهش آسیب‌های اجتماعی، بزهکاری و انحرافات اخلاقی در پایتخت ایران اسلامی را سرلوحه کار مدیریت استان تهران خواند و تاکید کرد: خدمات اجتماعی در تهران خوب است. هم شهرداری اهتمام دارد و هم دستگاه‌های ذی‌ربط همانند بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، تأمین اجتماعی و ... اما باید بدانیم هنوز مناطقی هستند که انصافاً نمی‌توانیم بگوییم آن مناطق جزو تهران هستند.

تهران از یک منظر زیبا و پرافتخار و از منظر دیگر نیازمند کار مضاعف

استاندار تهران با نگاهی جامع به استان تهران گفت: استان تهران از یک منظر پر از افتخار و زیبایی و از منظر دیگر نیازمند توجه و کار مضاعف و باید گفت در همه حوزه‌ها در استان تهران این دو منظر قابل رؤیت است.

هاشمی با تاکید بر اینکه به‌عنوان استاندار استان تهران توجه عمیقاً معطوف به وجه دوم استان تهران است، بیان داشت: امیدواریم با عنایت الهی و کمک دولت و مساعدت نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بتوانم این فاصله‌ها را کم کنم.

جمعیت تهران یک ششم جمعیت کل کشور است/درخواست استاندار تهران از وزیر کشور برای سهم پایتخت

استاندار تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر استان تهران بیش از یک ششم از جمعیت کشور را دارا است، از وزیر کشور خواست به همین سهم در ابعاد مختلف به این استان توجه کنند.

هاشمی از مدیران ارشد استان خواست کار را محور تلاش خود قرار داده و از حاشیه پردازی جداً پرهیز کنند.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه عملکرد همه باید معطوف به اعتدال‌گرایی باشد، گفت: با توجه به اینکه اسلام دین اعتدال است یقیناً باید عملکرد همه مدیران معطوف به اعتدال‌گرایی باشد.

وی در ادامه پیگیری دقیق سیاست‌های دولت و نظارت مستمر بر حسن اجرای سیاست‌های دولت دیگر خواسته استاندار تهران از نماینده عالی دولت جمهوری اسلامی در شهرستان‌ها و بخش‌ها بود و عنوان کرد: توجه به مقوله امنیت در همه ابعاد آن از جمله امنیت روانی، اجتماعی، تغذیه و ... جامعه و نظارت و سرکشی مستمر به حوزه مأموریت و اطلاع دقیق از اوضاع منطقه و رصد کردن مسائل و مشکلات و برنامه‌ریزی در جهت حل و فصل آن‌ها از معیارهای مهم ما در ارزیابی عملکرد فرمانداران و بخشداران است.

تاکید استاندار تهران بر فراهم‌سازی زمینه اشتغال و ازدواج جوانان

استاندار تهران با تاکید بر اینکه توسعه بدون امنیت مفهوم کاملی ندارد، خاطرنشان کرد: شوراهای تأمین باید قبل از وقوع هر مشکلی راه کارهای مناسب را پیش‌بینی کند.

هاشمی همچنین بر حمایت از تولید، کشاورزی و صنعت معدن و فراهم‌سازی زمینه‌های اشتغال و ازدواج جوانان و تلاش همگانی دستگاه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/2462/ک40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول