اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان:

ارتقای سلامت حمل و نقل از اهداف ماست

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان تأمین سلامت حمل و نقل است، گفت: تنها مرکز ازن‌سنجی خاورمیانه در استان اصفهان قرار دارد.

ارتقای سلامت حمل و نقل از اهداف ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی صالحی ظهر امروز در نشست خبری شورای مسکن و حمل و نقل استان اصفهان با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت‌های سازمان هواشناسی، اظهار کرد: اداره هواشناسی کشور از سال 1334 کار خود را آغاز کرده و در سال 1338 به عنوان یک صد و سومین کشور عضو مجمع جهانی شد و در همان سال‌ها هواشناسی استان اصفهان نیز آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: از اهداف مهم سازمان هواشناسی تأمین سلامت پرواز و حمل و نقل است که در همین راستا نیز کارهای فراوانی انجام گرفته است.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان متذکر شد: اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان سه محور توسعه دارد که شامل توسعه و ارتقای ایمنی زمینی وهوایی، گسترش خدمات عامه و اطلاع رسانی دقیق و به موقع به مردم است.

* تمامی استان را پوشش می‌دهیم

وی با بیان اینکه اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان تمامی استان را پوشش داده و از وضعیت جوی تمام استان اطلاعات کافی در اختیار دارد، ادامه داد: 176 ایستگاه هواشناسی در سراسر استان داریم.

صالحی عنوان کرد: به صورت روزانه وضعیت جوی استان رصد شده و اطلاعات وارد «دیتا سنتر» می‌شود، «دیتا سنتر» اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرده و به این طریق می‌توانیم وضعیت هوایی را پیش‌بینی کنیم.

وی اذعان کرد: وارونگی هوا، آلودگی و گرد و غبار مهم‌ترین مشکلاتی هستند که سازمان هواشناسی کشور با آنها روبرو است.

* تنها مرکز ازن سنجی خاورمیانه در اصفهان قرار دارد

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: تنها مرکز ازن‌سنجی خاورمیانه در اصفهان و در جاده اصفهان به شیراز قرار دارد که سیصد و سی و ششمین ایستگاه در دنیا است.

وی اضافه کرد: این مرکز ازن‌سنجی اطلاعات جو بالا و اشعه فرابنفش را کنترل می‌کند و اگر مشکلی وجود داشته باشد به ارائه اطلاعات می‌پردازد.

صالحی در پایان اذعان کرد: حدود 90 درصد تجهیزات ما با تکنولوژی روز برابری می‌کنند و امیدواریم بقیه دستگاه‌ها را نیز بتوانیم نوسازی کنیم.

انتهای پیام/63015/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول