اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اسبق پژوهشکده امنیت ملی دانشگاه امام حسین (ع) مطرح کرد

انعکاس مواضع محکم جمهوری اسلامی در سفر رئیس‌جمهور به نیویورک

رئیس اسبق پژوهشکده علوم دفاعی و امنیت ملی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: نفس سفر رئیس‌جمهور به نیویورک برای شرکت در اجلاس سازمان ملل و بازتاب مواضع محکم جمهوری اسلامی در رسانه‌های دنیا مطلوب است.

انعکاس مواضع محکم جمهوری اسلامی در سفر  رئیس‌جمهور به نیویورک

محمد کرمی‌راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: نفس سفر رئیس‌جمهور به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و بازتاب مواضع محکم جمهوری اسلامی در رسانه‌های دنیا مطلوب است.

به گفته نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در نخستین حضور خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد علاوه بر سخنرانی در این اجلاس و تبیین نظرات ملت ایران درباره مهم‌ترین مسائل بین‌المللی، دیدارهایی با رؤسا و مقامات سایر کشورها و همچنین ایرانیان مقیم نیویورک خواهد داشت.

کرمی‌راد با بیان اینکه چنین شرایطی باید به یک فرصت برای ما تبدیل شود، گفت: در این سفر می‌توان مواضع جمهوری اسلامی را انعکاس داد.

رئیس اسبق پژوهشکده علوم دفاعی و امنیت ملی دانشگاه امام حسین (ع) افزود: رئیس جمهور با رویکرد جدیدی وارد این اجلاس می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای ایران و 6 کشور موسوم به 1+5، امیدواریم نتیجه مطلوب حاصل شود و دور باطل مذاکرات به‌دلیل لابی صهیونیستی و بهانه‌های واهی تکرار نشود.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: در مذاکرات آینده با توجه به نگاه رئیس جمهور و امیدواریش به مذاکرات، باید بر اساس احترام به حقوق ملت ایران نتایجی حاصل شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه رئیس جمهور حق فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای در داخل خاک ایران را مطرح کرده، تصریح کرد: منشوری که از گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حرام بودن ساخت بمب اتم مطرح شده، صداقت طرف مقابل را می‌سنجد.

وی با ابراز امیدواری از حاصل شدن نتایج مثبت برای ملت ایران، خاطر نشان کرد: مسئله برد-برد که رئیس جمهور مطرح کرده و مواضع خوبی که داشته، مثبت است.

کرمی‌راد ابراز داشت: واکنش غرب و آمریکا بسیار تاثیرگذار است و وقتی کار در سطح وزرای امور خارجه باشد، امکان اینکه زودتر به نتیجه برسد، وجود دارد.

وی با تاکید بر حفظ منافع و عزت ملت ایران به تاثیرگذاری جمهوری اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: هر اقدامی در منطقه بدون نظر ایران نمی‌تواند موفق باشد.

کرمی‌راد تاکید کرد: مسئله سوریه در مذاکرات ایران و 6 کشور موسوم به 1+5 نمی‌تواند دخالتی داشته باشد، اما اگر از ایران برای حل مناقشه کمک بخواهند، قطعا گزینه نظامی قابل قبول نیست.

انتهای پیام/2700/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول