اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی خبر داد

ورود 9 میلیون زائر به مشهد از ابتدای تابستان تاکنون

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: سفر 28 میلیون زائر داخلی و خارجی در سال 91 و نیز سفر بیش از 9 میلیون مسافر از ابتدای تابستان تاکنون به مشهد وظیفه فعالان این حوزه را دو چندان کرده است.

ورود 9 میلیون زائر به مشهد از ابتدای تابستان تاکنون

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، فریدون فعالی گفت: طی هشت سال گذشته بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان در حوزه زیر ساخت‌های گردشگری خراسان رضوی سرمایه‌گذاری شده است.

فعالی افزود: در حال حاضر در معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی کلیه طرح‌های سرمایه‌گذاری در خصوص زیر‌ساخت‌های گردشگری مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت تصویب درخواست و واجد شرایط بودن، امکان اخذ تسهیلات بانکی نیز برای آنها فراهم است.

وی افزود: در حال حاضر در شهر مشهد 77 طرح در حوزه زیر ساخت‌های گردشگری در حال ساخت می‌باشد که ساخت 183 هتل در شهر مشهد و 32 هتل در دیگر شهرهای استان را نیز باید به آن اضافه کرد.

فعالی همچنین اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون در این حوزه 48 هزار میلیون ریال تسهیلات به بخش خصوصی واگذار شده است.

دبیر ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی در خصوص حوزه گردشگری این اداره کل گفت: در حال حاضر 52 درصد واحدهای اقامتی کشور در مشهد قرار دارند که این خود نشان از اهمیت شهر مقدس مشهد و جایگاه ویژه آن در توسعه صنعت گردشگری کشور دارد.

وی با اشاره به امکان اسکان بیش از 147 هزار نفر در هر شب اقامت در شهر مشهد اظهار داشت: در تابستان سال جاری 152 هتل، 292 هتل آپارتمان، 553 مهمانپذیر، 350 مدرسه، 75 حسینیه، 22 بقعه متبرکه، 91 زائرسرا و همچنین 215 باب دفتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در این شهر در خدمت به زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) بودند.

وی خاطرنشان ساخت: آنچه در این بین باید توجه داشت وظیفه سنگینی است که بر دوش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی می‌باشد و آن نظارت درست، دقیق و مستمر است که بیش از یک‌هزار و صد مورد بازدید از کلیه مراکز اقامتی تحت پوشش از ابتدای امسال تاکنون انجام شده است.

فعالی گفت: امروز مفتخریم اعلام کنیم شهر مقدس مشهد تنها شهری است که در کل کشور تمام هتل‌های آن استانداردسازی شده و نرخ اقامت آنها نیز پایین‌تر از نرخ اقامت در دیگر شهرهای کشور است و البته معتقدیم در شهری که ما افتخار میزبانی از زائر بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) را داریم باید بهترین خدمات را ارایه دهیم.

وی به میزان ورود مسافر به مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال، 580 هزار نفر از 70 کشور دنیا وارد شهر زیارتی مشهد شده‌اند که بیشتر آنها، مربوط به کشورهای همسایه از جمله عراق، لبنان، پاکستان، افغانستان و هندوستان بوده است.

فعالی با بیان این مطلب که حضور این خیل عظیم مسافر در مشهد مقدس فرصت مغتنمی است در جهت توسعه و ترویج صنایع دستی استان، افزود: تمام تلاش ما باید این باشد تا صنایع دستی خراسان در سبد سوغات مردم قرار گیرد که هم‌اکنون در رشته‌هایی همچون گلدوزی، تراش سنگ‌های قیمتی، حجاری سنگ و چند رشته مزیت‌دار استان این اتفاق افتاده و امیدواریم برای دیگر رشته‌ها نیز این امر تحقق یابد.

وی گفت: در خراسان رضوی 12 هزار صنعتگر صنایع دستی مشغول فعالیت می‌باشند که خوشبختانه بیش از 4 هزار نفر از آنان تحت پوشش صنعتگران صنایع دستی قرار گرفته‌اند.

فعالی در پایان گفت: از ابتدای سال 92 تا کنون 114 هزار دلار صنایع دستی خراسان به صورت رسمی صادر شده که این رقم بدون احتساب صادرات چمدانی است.

انتهای پیام/2202/ط/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول