اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تابستان امسال

195 هزار نفر از موزه‌های لرستان بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: تابستان امسال 195 هزار نفر از موزه‌های لرستان بازدید کردند.

195 هزار نفر از موزه‌های لرستان بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سید قاسم قربانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با اشاره به تعداد بازدید کنندگان از موزه‌های استان گفت: تابستان امسال بیش از 195 هزار و 94 نفر از موزه‌های استان بازدید کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی معادل 11 درصد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان همچنین با اشاره به آمار گردشگران تابستانی استان گفت: براساس آمار به دست آمده در تابستان امسال تا 19 شهریور بیش از یک میلیون و 342 هزار و 383 نفر به لرستان سفر کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد رشد داشته است.

وی افزود: برابر آمار در ایام  نوروز امسال بیش از 4 میلیون و 12 هزار و 327 نفر گردشگر از لرستان بازدید کردند که بیش از 55 درصد آنان از استان تهران بودند که این استقبال مطلوب را از نتایج حضور موفق در جشنواره صدای عشایر سال قبل می‌دانیم.

قربانی با اشاره به افزایش آمار گردشگران لرستان در سال 92 گفت: در پی اقداماتی که در راستای جذب گردشگران در اواخر سال 91 جشنواره صدای عشایر در تهران برگزار شد، موجب شد، تا در ایام نوروز امسال برای نخستین بار لرستان به عنوان مقصد گردشگری قرار گیرد، به طوری که استقبال به گونه‌ای بود که برای نخستین بار از همه ظرفیت هتل‌ها و مهمان‌خانه‌های استان استفاده شد و برای نخستین‌بار خانه‌های استیجاری در اختیار گردشگران قرار گرفت و مدت اقامت از یک شب به سه شب رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان با اشاره به اهمیت وجود قلعه تاریخی فلک الافلاک در مرکز شهر خرم‌آباد از این قلعه به عنوان یک سرمایه عظیم ملی یاد کرد و افزود: علیرغم مصوبه قانونی و اعلام نظر صریح مقام معظم رهبری مبنی بر آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک در سال 1370، پس از گذشت 22 سال آزادسازی حریم این بنای تاریخی سال گذشته عملا شروع و طی یکسال اقدامات خوبی انجام شده که در پی آن بخش وسیعی از حریم قلعه آزاد شده است.

وی گفت: با اینکه استاندار سابق لرستان تاکید اکیدی بر بحث آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک داشته، اما از نظر تامین اعتبارات عزمی جدی از مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شاهد نیستیم.

قربانی با بیان اینکه دستگاه متولی به تنهایی قادر نیست، همه اهداف آزادسازی و اجرای طرح جامع حریم قلعه تاریخی فلک الافلاک را محقق کند، اذعان داشت: برای اجرای قانون آزادسازی حریم قلعه و ثبت دائمی آن در فهرست آثار تاریخی جهانی نیازمند توجه جدی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هستیم.

انتهای پیام/2304/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول