اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مومن:

شهادت در راه اسلام بالاترین مقام نزد خداوند است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر جنگی پیش آید باید به دستور ولی امر مسلمین عمل کرده و برای دفاع از اسلام شتافت و شهادت در این راه دارای بالاترین مقام نزد خداوند است.

شهادت در راه اسلام بالاترین مقام نزد خداوند است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد مومن که پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی قم سخن می‌گفت با اشاره به اینکه خداوند پیامبر اسلام (ص) را برای انجام دو وظیفه مبعوث کرد، اظهار داشت: یک وظیفه پیامبر این بود که دستورات خداوند را به مردم اعلام کند و وظیفه دیگر ولایت بر مسلمانان بود.

وی گفت: برای اینکه دستورات الهی پیاده شود و واجبات صورت بگیرید، خداوند پیامبر را به عنوان ولی قرار داده است و او را اختیاردارتر از مسلمانان بر خودشان تعیین کرده است و پیامبر سرپرستی مردم را برعهده دارد.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری افزود: بعد از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و در زمان غیبت خداوند مردم را به حال خود رها نکرده و فقیه واجد شرایط را به عنوان ولی قرار داده است و این ولایت عینا همان ولایت پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) است.

آیت‌الله مومن تاکید کرد: اصل ولایت برای این است که دنیا و آخرت مردم در پناه اسلام محفوظ بماند و قطعا عمل کردن به دستورات علما عمل کردن به دستورات خداوند است.

وی گفت: اگر جنگی پیش آید باید به دستور ولی امر مسلمین عمل کرد و شهادت در این راه دارای بالاترین مقام نزد خداوند است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اگر انسان سعی کند کارهایش را برای خدا انجام دهد و در این راه به طور طبیعی هم بمیرد در راه خدا مرده است.

انتهای پیام/2258/ط20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول