اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی:

مساجد را به ورزشگاه تبدیل نکنید

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: صحن مسجد محلی برای عبادت است و نباید تبدیل به ورزشگاه شود بلکه برای ورزش جوانان مسجدی باید به دنبال فضائی خارج مسجد گشت.

مساجد را به ورزشگاه تبدیل نکنید

به گزارش خبرنگار فارس از قوچان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین حائری صبح امروز در دومین همایش یاوران مسجد در محل آرامگاه آقانجفی قوچانی(ره) شهرستان قوچان اظهار داشت: وجود اختلاف در بین اعضای هیئت امنا و مسئولین پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری آفت بسیار بزرگی بوده که آثار مطلوبی را در بین نمازگزاران و جامعه به جا می‌گذارد.

وی ادامه داد: مردم وقتی اختلافی را در مسجد مشاهده می‌کنند فکرشان عوض شده و می‌گویند کسانی که در مسجد برای رضای خدا کار می‌کنند الان برای دنیا در حال فعالیت‌اند و پایشان از مسجد قطع می‌شود.

حائری تاکید کرد: در حاشیه خواندن نماز به عنوان یک واجب، باید برنامه‌ریزی کارهای فرهنگی مانند اردو، قرآن، ورزش و ... پیاده‌سازی شود چون این کار به جذب بیشتر جوانان و مردم کمک می‌کند.

وی یادآور شد: مسجد و صحن آن محلی برای عبادت بوده و انجام هرکاری غیر از آن حرام است و مسجد نباید تبدیل به ورزشگاه شود بلکه برای ورزش جوانان مسجدی باید به دنبال فضائی در خارج مسجد گشت.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی اضافه کرد: ورزش بهترین کار برای جذب جوانان است اما هرکاری که با شأن و قداست مسجد ناسازگاری داشته باشد نباید در آن انجام شود و تشخیص این امر مهم نیز بر عهده امام جماعت است.

وی مسائل مادی و اقتصادی مساجد را دارای اهمیت دانسته و تصریح کرد: مهمترین کار هیئت امنای مساجد تأمین هزینه‌های فرهنگی مسجد است البته نباید این کار با اجاره دادن اتاق‌های مسجد یا زیرزمین مسجد صورت بگیرد.

حائری اذعان داشت: فضای مسجد متعلق به انجام کارهای فرهنگی است و نباید از آن سوء‌استفاده شود بلکه باید به دنبال خیرین برای جذب پول و منابع اقتصادی بود چون کم نیستند افرادی که به دنبال کمک به مسجد یا وقف خانه و زمینی برای مسجد بوده ولی مشوق درستی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: 1400 سال است که مساجد به دوش همین مردم بوده و هیچ دولتی یا اداره اوقافی یا اداره‌ای دیگر به مسجد برای اداره‌اش پول نداده بلکه خود این مرد تمام خرج و مخارج مساجد را می‌دهند.

انتهای پیام/2202/س40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول