اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند خواستار شد

تألیف و توزیع کتابچه‏هایی از وصیت‏نامه شهدا بین دانش‏آموزان

امام جمعه دماوند گفت: کتابچه‏هایی از وصیت‏نامه شهیدان تألیف و بین دانش‏آموزان توزیع شود.

تألیف و توزیع کتابچه‏هایی از وصیت‏نامه شهدا بین دانش‏آموزان

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار کرد: نواختن زنگ ایثار در تمام مدارس کشور فرصت خوبی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‏آموز است.

وی گفت: آمار 18.5 درصدی شهدای دانش‏آموز در بین شهدای هشت سال دفاع مقدس نشان‏دهنده ایمان و علاقه دانش‏آموزان به کشورشان است.

علاءالدینی ادامه داد: این آمار جدا از آمار شهدایی است که کمی سن خود را با دست‏کاری شناسنامه درست کرده و به جبهه رفته‏اند.

امام جمعه دماوند ادامه داد: در دوران جنگ علاوه بر پایگاه‏های بسیج که از داوطلبان برای جبهه ثبت‏نام می‏کردند، آموزش و پرورش هم پایگاه‏هایی برای ثبت‏نام از دانش‏آموزان بالای 15 سال در سطح شهرها برپا کرده بود.

وی با بیان اینکه خودش هم در نخستین اعزام به جبهه‏ها از این طریق اقدام کرده بود، افزود: وجود بیش از 36 هزار شهید دانش‏آموز، نشان‏دهنده عزمی است که دانش‏آموزان برای دفاع از میهن و خاک خود داشتند.

علاءالدینی به اهمیت اشاعه فرهنگ ناب شهید و شهادت در بین دانش‏آموزان اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید به وصیت‏نامه‏های شهدای دانش‏آموز توجه ویژه‏ای شود.

امام جمعه دماوند اظهار کرد: پیشنهاد می‏کنم کتابچه‏هایی از وصیت‏نامه این شهیدان تألیف و بین دانش‏آموزان توزیع شود.

وی تصریح کرد: حتی می‏توان از این کتابچه‏ها به عنوان کتاب کار و فوق‏‌برنامه برای آموزش مهارت‏های زندگی و ترویج فرهنگ ایثار و تلاش و پشتکار به دانش‏آموزان استفاده کرد.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه امروز دانش‏آموزان در معرض هجمه‏های فرهنگی و هنجاری دشمن هستند، تأکید کرد: دانش‏آموزان باید با هوشیاری تمام از پس این توطئه‏های دشمنان برآیند.

علاءالدینی گفت: مدارس و آموزش و پرورش نیز باید با برنامه‏های علمی، پژوهشی و عملی مختلف، دانش‏آموزان را همگام با جنبش نرم‏افزاری و علمی جهان پیش ببرند.

انتهای پیام/2568/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول