اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

تاثیرات منفی حوادث جاری در مصر بر صنعت گردشگری این کشور

طی سال‌های اخیر و تحت تاثیر حوادث جاری در مصر از جمله انقلاب ژانویه 2011،‌ حوادث مرحله انتقالی و حتی موج دوم انقلاب این کشور در 30 ژوئیه گذشته بخش سیاحت و گردشگری مصر به شدت تحت تاثیر حوادث داخلی جاری در این کشور قرار گرفت.

تاثیرات منفی حوادث جاری در مصر بر صنعت گردشگری این کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از قاهره، بخش سیاحت و گردشگری یکی از مهمترین منابع درآمد ملی مصر را تشکیل می‌دهد، اما طی سال‌های اخیر و تحت تاثیر حوادث مصر از جمله انقلاب ژانویه 2011،‌ حوادث مرحله انتقالی و حتی موج دوم انقلاب این کشور در 30 ژوئیه گذشته این بخش به شدت تحت تاثیر حوادث داخلی جاری در این کشور قرار گرفته است.

دلیل این امر را باید اعمال برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها درباره سفر گردشگران خارجی به مصر ملاحظه کرد؛‌ علاوه بر این تبلیغات غلط و گمراه‌کننده رسانه‌های غربی از شرایط کنونی حاکم بر مصر موجب شده تا این تبلیغات تاثیری منفی بر گردشگری این کشور بگذارد.

علیرغم تمامی این مشکلات «هشام زعزوع»، وزیر گردشگری مصر و فعالان این عرصه از هیچ تلاشی برای بازگرداندن گردشگری مصر به روال گذشته، دریغ نمی‌کنند.

زعزوع در این ارتباط و به منظور بازگرداندن صنعت گردشگری مصر به روال سابق خویش به تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و روسیه سفر و برخی محدودیت‌های ایجاد شده را حذف کرد که در نتیجه آن برخی از شرکت‌های روسی با خواست وزیر گردشگری مصر موافقت کرده و تصمیم گرفتند گروه‌های گردشگری را طی چند روز آینده عازم شهر «الغردفه» و «شرم الشیخ» کنند.

این درحالی است که تماس‌های وزیر گردشگری مصر برای بازگرداندن توریست‌های آلمانی به مصر نیز موفقیت‌آمیز نشان می‌داد؛‌ چراکه تعدادی از شرکت‌های آلمانی در کنار شرکت‌های روسی تصمیم گرفتند، از 30 سپتامبر جاری گردشگران خود را عازم شهر الغردفه کنند که پیش از حوادث مصر روزانه از هزاران گردشگر خارجی استقبال می‌کرد، ولی اخیرا تعداد گردشگران آن به کمتر از 500 نفر رسیده و این تاثیری منفی بر درآمد ملی مصر گذاشته است.

بیشترین آمار گردشگران خارجی که از مصر دیدن می‌کردند، به کشورهای روسیه، آلمان، انگلیس، آمریکا و فرانسه اختصاص داشت که به سالیانه 5 میلیون نفر می‌رسید و این جدای از میلیون‌ها گردشگر عرب و مسلمانی بود که از مصر دیدن می‌کردند.

«هانی عباس»، راهنمای گردشگری مصری در یکی از شرکت‌های آلمانی در شهر الغردفه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قاهره گفت: علی‌رغم ثبات و امنیتی که در این شهر وجود دارد، ما شاهد نوعی رکود گردشگری در الغردفه هستیم و بسیاری از گردشگران سفر خود را به خاطر حوادث مصر لغو کرده‌‌اند.

وی تاکید می‌کند، حوادث جاری در مصر تاثیری منفی بر صنعت گردشگری در الغردفه گذاشته و‌ آمار پایین گردشگران باعث شده، شرکت‌های گردشگری تعدادی از راهنمایان خود به ویژه راهنمایان روسی و آلمانی را به مرخصی‌های اجباری بفرستند.

عباس می‌افزایند: ما پیش از ریاست جمهوری «محمد مرسی»، رئیس جمهور برکنار شده مصر و در دوره وی در شرایط بسیار دشواری فعالیت می‌کردیم، چون با کمبود شدید بنزین و فراورده‌های نفتی مواجه بودیم و کمبود این مواد خسارت‌های زیادی را به ما زد.

وی توضیح می‌دهد: به دلیل کمبود شدید بنزین و فراورده‌های نفتی مجبور بودیم، نیازهای خود در این خصوص را چند برابر قیمت از بازار سیاه تهیه کنیم، بسیاری از کشتی‌های گردشگری به خاطر کمبود سوخت نمی‌توانستند بنادر را ترک کنند.

عباس می‌گوید که بعد از انقلاب 30 ژوئیه اوضاع بهتر شده و شمار گردشگران به طور مرتب درحال افزایش است و اگر نگوییم هیچکس، به ندرت گردشگری سفر خود را به مصر لغو کرده است.

با این حال وی تاکید می‌کند که بعد از تشدید اوضاع و شروع عملیات تروریستی در سینا بار دیگر شاهد کاهش شدید آمار گردشگردان در مصر بودیم و بعد از متفرق کردن تظاهرکنندگان میدان «رابعه العدویه» و «النهضه» گردشگری در الغردفه به حالت نیمه تعطیل درآمد.

اما عباس تاکید می‌کند که دورنگارهایی از برخی شرکت‌های آلمانی در مورد اعزام گردشگر به این شهر در 30 سپتامبر دریافت کرده‌ایم و امیدواریم که این فرصت خوبی برای بازگشت مجدد صنعت توریسم به مصر باشد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول