اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میدان فروش دام بسطام پلمپ شد

میدان فروش دام بسطام به تشخیص اداره کل دامپزشکی استان سمنان پلمپ شد.

میدان فروش دام بسطام پلمپ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، علی نادمی، سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان شاهرود با اعلام این خبر اظهار داشت: یک واحد میدان دام در شهر بسطام به دلیل خرید و فروش غیرمجاز و عدم توجه به اخطار متعدد از سوی شبکه دامپزشکی با هماهنگی دادستان شهر بسطام و نیروی انتظامی پلمپ شد. 

2 طرح دامپزشکی استان سمنان اجرایی شد

دو طرح دامپزشکی استان سمنان در شهرستان‏‌های گرمسار و آرادان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، دوره آموزشی آشنایی با بیماری‏‌های مشترک بین انسان و دام ویژه مددجویان کمیته امداد استان سمنان برگزار شد. 

سعید دهقانی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان آرادان با اعلام این خبر افزود: برای آشنایی مددجویان کمیته امداد و مقابله با بیماری مشترک بین انسان و دام، یک دوره کلاس آموزشی با حضور جمع کثیری از مددجویان کمیته امداد امام خمینی در سالن جلسه کمیته امداد شهرستان برگزار شد. 

دهقانی با بیان اینکه تعدادی از بیماری‏‌های رایج مشترک بین انسان و دام و راه‌‏های پیشگیری و درمان آن و همچنین نحوه رعایت اصول بهداشتی دامداری به سوالات مطروحه توسط مددجویان پاسخ داد. 

وی ادامه این کلاس را در راستای فعالیت‏‌های آموزشی، ترویجی شبکه دامپزشکی و با همکاری کمیته امداد امام خمینی شهرستان آرادان انجام شد.

 برگزاری کلاس آموزش آشنایی با بیماری تب سه روزه در گرمسار

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان؛ حمیدرضا حسینی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گرمسار نیز گفت: با توجه به فصل گرما و شرایط اقلیمی شهرستان و فعالیت ناقلان (پشه) انتقال ویروس بیماری تب سه روزه و به منظور آشنایی دامداران با اصول نحوه پیشگیری و کنترل بیماری مذکور، کلاس آموزشی یک روزه با مشارکت شرکت تعاونی گاوداران شهرستان و با حضور کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‏های دامی استان سمنان در محل سالن هلال احمر با حضور جمع کثیری از دامداران برگزار شد. 

وی یادآور شد: در پایان کلاس به سئوالات و ابهامات دامداران در این خصوص پاسخ داده شد. 

حسینی ضمن تشکر از هیئت مدیره تعاونی و همچنین استقبال خوب دامداران اظهار امیدواری کرد؛ با تشکیل چنین کلاس‏‌های آموزشی با اعلام اولویت‌‏های موضوعی مورد نظر دامداران محترم به عنوان سرفصل آموزشی تا پایان سال بتوان در مدیریت بهداشتی گله کمک شایان توجهی در این زمینه صورت پذیرد. 

انتهای پیام/2249/ت/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول