اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 24 ساعت آینده

تندباد با 90 کیلومتر در ساعت شهرهای اردبیل را در می‌نوردد

براساس اعلام مدیریت بحران استان و اخطاریه هواشناسی در 24 ساعت آینده تندباد شدید با سرعت 90 کیلومتر در ساعت شهرهای اردبیل را در می‌نوردد.

تندباد با 90 کیلومتر در ساعت شهرهای اردبیل را در می‌نوردد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، و براساس اخطاریه‌ای که عصر امروز هواشناسی استان اردبیل صادر کرد، طی 24 ساعت آینده وزش باد شدید در شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین حداکثر تا 90 کیلومتر در ساعت رخ می‌دهد.

بر همین اساس در شهرستان‌های مشگین‌شهر، گرمی و خلخال نیز وزش باد پاییزی با شدت کمتری رخ می‌دهد.

اما با تغییر ناگهانی هوا با ورود فصل پاییز بارش شدید باران در پارس‌آباد سبب آب‌گرفتگی معابر عمومی در این شهر شد.

این بارش کم سابقه باران که از دیشب آغاز شده به حدی امروز شدید بود که خیابان‌های این شهر را به خصوص در کمربندی، میدان قیام و محلات زیر نهر تراب دچار مشکل کرد و در کمتر از نیم ساعت آب‌گرفتگی معابر امکان تردد وسایل نقلیه را از بین برد.

این بارندگی‌ها که با رعد و برق و وزش باد شدید همراه بود سبب قطع جریان برق و وحشت اهالی شد که این حادثه به تأسیسات زیربنایی شهری و روستایی خسارتی را وارد کرد.

ستاد بحران شهرستان پارس‌آباد با تشکیل جلسه نیروهای امدادی را به مناطق و محلات مختلف اعزام کرده و کارگران شهرداری نیز به سرعت وارد عمل شده و از اختلال در زندگی عادی مردم و عبور و مرور وسایل نقلیه شهری جلوگیری کردند.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل بیش از 20 میلی‌متر باران تاکنون در پارس‌آباد باریده است و همچنان تغییر ناگهانی هوا در نقاط مختلف استان اردبیل ادامه دارد.

وقوع رگبار، رعد و برق و تندباد عمده پدیده غالب جوی در استان اردبیل است که این شرایط جوی تا اواخر هفته ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما سیلاب در گرمی و مغان مانع از حضور برخی از دانش‌آموزان در مدارس شد.

به دنبال بارندگی‌های شدید و ورود حجم زیاد آب به منازل برخی از کوچه‌ها به ویژه ولیعصر و سه محله هلال‌احمر شهر گرمی ساکنان این منطقه به زحمت افتاده و این سیلاب مانع حضور برخی از دانش‌آموزان در مدارس شد.

تخلیه آب وارد شده به خانه‌ها ساعت‌ها به طول انجامید و بارش‌ها در این شهرستان همچنان ادامه دارد و در برخی از مناطق روستایی به تأسیسات شهری و روستایی آسیب وارد کرده است.

اما طوفان در شهر خلخال نیز یک نفر کشته بر جای گذاشت.

وزش باد و تندباد در شهرستان خلخال علاوه بر کشته شدن یک نفر بر اثر سقوط درختی تنومند سبب وارد آمدن خسارت عمده به مناطق شهری شده و یک واحد مسکونی بر اثر فرو ریختن آوار تخریب شد.

این حادثه خسارات زیادی را نیز به واحدهای تجاری اطراف وارد کرد.

انتهای پیام/62001/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول