اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افتتاح جاده «یرشلمان» و «کارسنگ»

مشکل 21 ساله اهالی 17 روستای دیلمان برطرف می‌شود

مسئول قرارگاه جهادی شهید میرزا کوچک جنگلی از افتتاح جاده «یرشلمان» و «کارسنگ» تا نیمه دوم مهر جاری خبر داد و گفت: با افتتاح این دو جاده مشکل 21 ساله اهالی 17 روستای بخش دیلمان برطرف می‌شود.

مشکل 21 ساله اهالی 17 روستای دیلمان برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سیاهکل، علی فتحی عصر امروز در جریان بازدید از جاده مذکور به فعالیت قرارگاه جهادی شهید میرزا کوچک جنگلی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: این قرارگاه در دهستان پیرکوه بخش دیلمان شهرستان سیاهکل مستقر شده است.

این مسئول، برنامه‌ریزی سه تا پنج‌ ساله در راستای برطرف شدن محرومیت‌های بخش دیلمان را از فعالیت‌های قرارگاه مذکور ذکر کرد.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه منطقه‌ای در روستاهای محروم هر استان، تصریح کرد: قرارگاه منطقه‌ای زیرمجموعه بسیج سازندگی در هر استان است.

فتحی مطالعات منطقه‌ای 31 روستای هدف را از نخستین اقدام جهادگران این قرارگاه دانست و گفت: دهستان پیرکوه بخش دیلمان شامل 30 روستا است.

وی، احداث جاده جدید بین دو روستای «یرشلمان» و «کارسنگ» را از جمله مهم‌ترین پروژه‌های اجرا شده توسط قرارگاه مذکور در دهستان پیرکوه بخش دیلمان عنوان کرد.

مسئول قرارگاه جهادی شهید میرزا کوچک جنگلی، آغاز برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای برای شناسایی محرومیت‌ها و مشکلات مردم روستاهای مذکور را از اردیبهشت سال جاری و پایان آن را نیز تا تیر ماه بیان کرد.

وی با بیان اینکه کار برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه‌ها در روستای بخش پیرکوه دیلمان از اوایل شهریور امسال آغاز شده است، خاطرنشان کرد: احداث جاده «یرشلمان» و «کارسنگ» راه مواصلاتی بین 17 روستا است که اکنون تیم عمرانی قرارگاه متشکل از هفت نفر در حال ساخت آن هستند.

فتحی از افتتاح این جاده در نیمه دوم مهر جاری خبر داد و یادآور شد: با احداث این جاده مسیر هفت کیلومتری این دو روستا به 4.5 کیلومتر تقلیل می‌یابد.

به گفته وی، با بهره‌برداری از این پروژه مشکل 21 ساله اهالی 17 روستای بخش دیلمان سیاهکل برطرف می‌شود.

این مسئول، جلوگیری از مهاجرت معکوس، حفظ منابع انسانی و توسعه آن در منطقه، چگونگی ترویج و توسعه صحیح کشاورزی و دامپروری، بررسی رفع مشکلات حوزه زیربنایی منطقه شامل برق، آب، گاز و ... را از دیگر اقدام‌های جهادگران قرارگاه جهادی شهید میرزا کوچک جنگلی برشمرد و از همکاری مردم روستاهای منطقه و مسئولان سیاهکل قدردانی کرد.

انتهای پیام/84002/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول