اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم معرفی رئیس جدید بازداشتگاه ابرکوه مطرح شد

مجرمان را به وجدان توحیدی راهنمایی کنید

امام جمعه ابرکوه، مهم‌ترین راهکار خروج زندان‌ها از وضعیت حال حاضر را راهنمایی مجرمان به بازگشت به وجدان توحیدی ذکر کرد.

مجرمان را به وجدان توحیدی راهنمایی کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، بعد از ظهر امروز در مراسم معرفی مسئول جدید بازداشتگاه ابرکوه اظهار داشت: زندان از منظر عقل و شرع فضای مکافات مجرم است یعنی تنبیه دنیایی برای خلافکار و رمز سخت‌گیری بر خاطی و گرفتن زهرچشم از طماعان خلاف است تا کسی جرأت بر هنجار شکنی نداشته باشد.

وی افزود: زندانیان طبقه بندی شوند زیرا بعضی به خاطر قصور در انجام وظیفه زندانی هستند مثلا برای کسی که به خاطر نداشتن پول مهریه یا ادای دین زندانی شده در حالی که وجاهت اجتماعی دارد، باید او را کمک کرد تا مشکلش حل شود و در زندان باید مورد رأفت قرار گیرد.

حسینی ادامه داد: اما در مورد اشخاص جانی که مخل نظم و امنیت جامعه هستند، نباید مورد تعامل قرار گیرند.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری بیان کرد: مهم‌ترین راهکار خروج زندان‌ها از وضعیت فعلی و ارتقاء سطح کیفی عملکرد دستگاه قضا، بازگرداندن مجرم به وجدان توحیدی اوست که باید از طریق هشدارها و تذکرات قرآنی، بستر ندامت را برایش فراهم ساخت.

حسینی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این مهم، یکی از برنامه‌هایی است که عملا در دستور کار اداره کل زندان‌های یزد قرار دارد و آنچه را که بنده در بازدید از آن مرکز دیدم، فضای زیبا و مطلوب قرآنی بود که آموزه‌های آن اثری ماندگار و تنبه بخش دارد.

سرپرست جدید بازداشتگاه ابرکوه نیز اظهار داشت: امر زندان‌بانی در نظام اسلامی تنها بحث امنیت و حبس نیست و کارهای اصلاحی و تربیتی نقشی اساسی را در این مسئله ایفا می‌کنند.

محمد تقی دل آزاد افزود: رویکرد قرآنی در زندان‌های استان یزد برکات زیادی به دنبال داشته است و ندامتگاه ابرکوه نیز در این راه بیش از پیش تلاش خود را برای ایجاد محیطی قرآنی و تأثیرگذار به کار خواهد بست.

در این برنامه از تلاش‌های «کامل برون» تجلیل و محمدتقی دل آزاد به عنوان مدیر جدید زندان ابرکوه معرفی شد.

انتهای پیام/2464/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول