اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم تحویل نیروگاه اتمی بوشهر:

نیروگاه اتمی بوشهر با ‌ایمنی کامل تحویل گرفته شد‌/ ‌‌کشورهای حوزه خلیج‌ فارس ‌نگران ‌نباشند‌

‌رئیس سازمان انرژی اتمی ‌با تأکید بر اینکه این نیروگاه از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است، گفت: تمام تلاش‌ها صورت گرفته که این نیروگاه با ایمنی کامل تحویل گرفته شود و هم‌‌اکنون تمام تجهیزات نیروگاه از اطمینان کامل و بالایی برخوردار است و امروز شاهد نیروگاهی ایمن هستیم.

نیروگاه اتمی بوشهر با ‌ایمنی کامل تحویل گرفته شد‌/ ‌‌کشورهای حوزه خلیج‌ فارس ‌نگران ‌نباشند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی‌اکبر صالحی عصر امروز در مراسم تحویل نیروگاه بوشهر ‌با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای و با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: تقارن هفته دفاع مقدس با چنین روز فرخنده‌ای را به فال نیک می‌گیریم و اگر خون این شهدای عزیز و مجاهدت‌های ایثارگران و رزمندگان نبود به این درجه از موفقیت نمی‌رسیدیم.

وی افزود: 34 سال مشقت و تهدید و تحریم نتوانست این ملت بزرگ را متوقف کند و امروز شاهد هستیم که برگ زرینی بر افتخارات این ملت بزرگوار افزوده شده است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: کمتر ملتی است که مانند این ملت تحت فشار بوده باشد و این مقدار دستاوردهای مهم را داشته باشد.

صالحی تأکید کرد: امروز کشورهای مقابل ما زبان دیگری را به کار می‌گیرند و از زبان تعامل به جای زبان تقابل سخن می‌گویند، چراکه دیدند در 34 سال گذشته راه به جایی نبرده‌اند و روز به روز شاهد موفقیت بیشتر نظام اسلامی بوده‌ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با قدردانی از کسانی که ‌صنعت هسته‌ای را از ابتدای امر تا به امروز حمایت کرده‌اند، متذکر شد: ‌موفقیت‌های بسیار زیادی برای نظام و انقلاب اسلامی به ارمغان آمده است.

صالحی با بیان اینکه افتخار بزرگی نصیب ما شده که در میان 57 کشور اسلامی تنها کشوری هستیم که با وجود همه مشقت‌ها موفق به تولید هزار مگاوات برق هسته‌ای شده‌ایم، اذعان کرد: ‌‌سایر کشورهای اسلامی به چنین جایگاهی نرسیده‌اند.

وی خطاب به فعالان عرصه هسته‌ای ایران، افزود: شما به صورت یک چشمه فیاض در حال بومی‌سازی صنعت هسته‌ای هستید و امیدوار هستم که این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد.

صالحی با تأکید بر اینکه این نیروگاه از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است، اضافه کرد: تمام تلاش‌ها صورت گرفته که این نیروگاه با ایمنی کامل تحویل گرفته شود و هم‌اکنون تمام تجهیزات نیروگاه از اطمینان کامل و بالایی برخوردار است و امروز شاهد نیروگاهی ایمن هستیم.

وی ابراز داشت: به کشورهای حوزه خلیج‌فارس اعلام می‌کنیم که نگران ایمنی این نیروگاه نباشند و از آنها می‌خواهیم متخصصان خود را به این نیروگاه بفرستند تا از نزدیک مشاهده کنند و به یقین برسند که نیروگاه بوشهر هیچ خطری برای آنها ندارد.

صالحی یادآور شد: اگر قرار بود این نیروگاه غیرایمن باشد قبل از سایر کشورها برای مردم همین منطقه مشکل ایجاد می‌کرد. که با تلاش‌های انجام شده این نیروگاه از ایمنی بالایی برخوردار است و هیچ مشکلی ندارد.

انتهای پیام/66006/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول