اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو در مراسم تحویل نیروگاه بوشهر:

‌نیروگاه بوشهر ظرفیت تولید 1000 مگاوات ‌برق را دارد / تولید آب شیرین در نیروگاه بوشهر

‌وزیر نیرو با بیان اینکه در ایران در حال حاضر 70 هزار مگاوات نیروگاه در حال کار است، گفت: ‌نیروگاه بوشهر 1000 مگاوات ظرفیت تولید برق دارد.

‌نیروگاه بوشهر ظرفیت تولید 1000 مگاوات ‌برق را دارد / تولید آب شیرین در نیروگاه بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حمید چیت‌چیان عصر امروز در مراسم واگذاری نیروگاه بوشهر به متخصصان ایرانی افزود: چقدر معنادار است که این موفقت معنادار در این هفته دفاع مقدس واقع شده‌ است. هفته‌ای که فداکاری و ایثارگری‌های هشت سال دفاع مقدس را جشن می‌گیریم.

وی با بیان اینکه صبوری، مقاومت، ایستادگی و دستیابی به اهداف بزرگ از شاخصه‌های ملت ایران ‌است، اظهار داشت: از پیمانکاران کشور روسیه تشکر می‌کنیم که در راستای بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای به ما کمک کردند.

چیت چیان با بیان اینکه 12.5 درصد از کل تولید برق دنیا توسط انرژی هسته‌ای تامین می شود،‌ خاطرنشان کرد: ایران هم نباید از این نعمت بی‌بهره‌ می‌ماند که این موفقیت با تلاش همه مسئولان کشور حاصل شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه در ایران در حال حاضر ‌‌70 هزار مگاوات نیروگاه در حال کار است، تصریح کرد: ‌نیروگاه بوشهر 1000 مگاوات ظرفیت تولید برق دارد.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار این نیروگاه ‌در تولید برق هسته‌ای تاکید کرد: ‌نیروگاه اتمی بوشهر به ازای هر کیلو وات 5 هزار دلار هزینه در‌بر دارد و در حدود 2.5 سال تمام این سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند برگشت داده شود.

وزیر نیرو تاکید کرد: این نیروگاه علاوه بر اینکه 1000 مگاوات بار اکتیو تولید می‌کند‌، 300 مگاوات بار راکتیو هم تولید می‌کند.

چیت چیان گفت: چنین نیروگاهی در آینده می‌تواند مقدار قابل توجهی آب شیرین تولید کند که در منطقه‌ای مانند استان بوشهر که منطقه خشک به شمار می‌رود اهمیت بسیار زیادی دارد.

انتهای پیام/66006/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول