اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ایلام در مجلس:

تبعیض در پرداخت اعتبارات به استان‌های محروم قابل پذیرش نیست

نماینده ایلام، ایوان، مهران، سیروان، ملکشاهی و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: تبعیض در پرداخت اعتبارات به استان‌های محروم قابل پذیرش نیست.

تبعیض در پرداخت اعتبارات به استان‌های محروم قابل پذیرش نیست

عمران علی‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: درباره مشکلات خاص ایلام بحث و تبادل نظر فراوانی با مسئولان ارشد کشوری انجام شده است.

وی ادامه داد: به تازگی نیز در تذکری به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کردم که چرا اصفهان باید 220 برابر ایلام اعتبار شهرداری‌ها دریافت کند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در مجلس به همکارانم اعلام کردم که از مهم‌ترین وظایف مجلس در حوزه نظارت، مراقبت در جریان توزیع عادلانه اعتبارات کشور در بخش‌های مختلف و حوزه‌های متفاوت هزینه‌ای است.

علی‌محمدی تصریح کرد: از جمله حوزه‌های مهم در انجام خدمات عمومی به مردم شهرداری‌ها بوده که خلل در اجرای تکالیف آنها معضلات اجتماعی و نارضایتی عمومی مردم را فراهم خواهد کرد.

نماینده ایلام، ایوان، مهران، سیروان، ملکشاهی و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: به این منظور و علاوه بر نظارت مجلس در این حوزه، در اصل 101 قانون اساسی آمده است، به منظور جلوگیری از تبعیض و جلب همکاری در تهیه برنامه‌های عمومی و رفاهی استان‌ها و نظارت بر اجرای هماهنگ آنها، شورای عالی استان‌ها، مرکب از نمایندگان شوراهای استان‌ها تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: با این توضیحات به اطلاع همکارانم در مجلس رساندم که با بررسی‌های به عمل آمده در چگونگی توزیع اعتبارات شهرداری‌های کشور توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها وفق ماده 123 قانون بودجه 1391، مشخص شده که به دلایل نامعلوم و غیرشفاف تبعیض روا شده است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: به عنوان مثال در یکی از مواد اعتباری به استان اصفهان 200 میلیون تومان، به کرمانشاه 102 میلیون تومان، استان مرکزی 32 میلیون تومان و به استان‌های ایلام 80 میلیون تومان و آذربایجان غربی کمتر از یک میلیارد و به استان لرستان 3 میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

علی‌محمدی تصریح کرد: توزیع اعتبارات معمولاً با لحاظ دو شاخص جمعیت شهر و توسعه نیافتگی انجام می‌پذیرد.

نماینده ایلام، ایوان، مهران، سیروان، ملکشاهی و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: حال سوال اینجاست که اگر توسعه نیافتگی یکی از ملاک‌های توزیع اعتبارات شهرداری‌هاست محروم‌تر از ایلام مگر شهر و استانی پیدا می‌شود و اگر جمعیت ملاک بوده مگر استان‌های یاد شده چند برابر استان ایلام جمعیت دارند که بیش از 220 برابر ایلام باید اعتبار دریافت کنند.

وی ادامه داد: انجام و اعمال اینگونه رفتار توسط سازمان شهرداری‌ها سبب شده که به اذعان خود مسئولان آن، امروز شاهدیم که بیش از 700 شهرداری کشور در آستانه ورشکستگی مالی هستند.

انتهای پیام/2246/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول