اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه نخستین روز مدرسه‌

تداوم راه شهدای دانش‌آموز / دفاع همچنان باقی است

بیش از 20 هزار دانش‌آموز قروه‌ای امروز با حضور در کلاس درس، سال تحصیلی جدید خود را آغاز کردند.

تداوم راه شهدای دانش‌آموز / دفاع همچنان باقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، به همین مناسبت مراسمی در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید احمدی روشن برگزار شد، که حضور پررنگ والدین در کنار دانش‌آموزان نوید بخش شروع پربار بهار تعلیم و تربیت بود.

برای نخستین بار دانش‌آموزان پایه اول دوره اول متوسطه هم در میان دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه یا همان دبیرستان قدیم حضور داشتند و اگر کسی از اجرای طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش خبر نداشت، فاصله سنی دانش‌آموزان حاضر در مراسم برایش نامفهوم می‌نمود.

دبیرستانی که برای اجرای مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی انتخاب شده بود، بی‌حکمت نبود و دانش‌آموزان آن نخبگان یک شهر بودند که به گفته بسیاری از مسئولان حاضر در مراسم، آینده کشورمان به دستان قدرتمند که نه، ولی به افکار بلند و پشتکار نیرومند علمی آنان می‌تواند بسیار درخشان‌تر از قبل رقم بخورد.

زنگ مهر در کنار مقاومت، تداعی گر مفهومی بلند از غیرت و همت بلند مردان و شیر زنانی در تاریخ حماسی ایران ما حکایت دارد که در کنار مهر به همنوع، نگذاشتند ذره‌ای از خاک پاکشان به تاراج برود.

مقاومتی که  سال‌ها پیش همزمان با آغازین روزهای سال تحصیلی رقم خورد.

روزهایی که دانش‌ آموزان داشتند خود را آماده کنند تا در کلاس درس حاضر شوند، هنوز زیاد از انقلابی که به رهبری مردی والا در پرتو دین مبین اسلام رقم زده بودند نمی گذشت و آنان سرشار از پیروزی در برابر ظلم و ستم، با اراده‌ای قوی خود را برای فراگیری علم و دانش آماده می‌کردند، اما درست یک روز قبل از آغاز سال تحصیلی، اعلام شد که نبرد دیگری علیه این ملت مقاوم و نستوه آغاز شده است.

قلم‌ها را بر زمین گذاشتند و راهی جبهه‌ها شدند، تا درس عشق را از پیر فرزانه خود بیاموزند، اگر فرصتی هم دست می‌داد، سری به کتاب و دفترهایشان می‌زدند تا از درس‌هایشان جا نمانند.

در این راه 36 هزار دانش‌آموز شهید فدای ایران و اسلام شد، تا دانش‌آموزانی دیگر بتوانند، با خیالی راحت، در مسیر تعلیم و تربیت گام بردارند و امروز راه شهدا ادامه دارد، در سنگر علم و دانش.

حضور بیش از 20 هزار دانش آموز قروه‌ای در کلاس درس

سرپرست اداره آموزش و پرورش قروه در این مراسم با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید، 20هزار و 500 دانش‌آموز در 243 آموزشگاه به تحصیل خواهند پرداخت، گفت: تمامی مقدمات حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس در قالب پروژه مهر به اتمام رسیده است.

حسین الماسی افزود: 2 هزار و 200 معلم هم امر تعلیم و تربیت این آینده‌سازان را برعهده دارند.

به گفته وی، دانش‌آموزانی که در مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان، مشغول به تحصیل هستند، سهم صددرصدی در قبولی کنکور سراسری دارند. 

وی گفت: ارزش انسان در چیزی نیست که به دست می‌آورد بلکه در چیزی است که مشتاق به آن است و امروز اشتیاق به فراگیری علم در چهره تک تک دانش آموزان قابل مشاهده است.

الماسی در پایان متذکر شد: خدمت به وطن و حفظ کرامت انسان‌، شایسته‌ترین اشتیاقی است که دانش‌آموزان به آن تمایل دارند.

انتهای پیام/79009/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول