اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار اتفاق افتاد

قهرمانی تیم ربات جنگ‏جوی فیروزکوه در مسابقات ملی موش‏های هوشمند

تیم ربات جنگ‏جوی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان فیروزکوه در هشتمین دوره مسابقات ملی موش‏های هوشمند با اقتدار به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات رسید.

قهرمانی تیم ربات جنگ‏جوی فیروزکوه در مسابقات ملی موش‏های هوشمند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، پیش از ظهر امروز برای نخستین‌بار، تیم ربات جنگ‏جوی سبک وزن باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه تحت عنوان T.F.G توانست در هشتمین دوره مسابقات ملی رباتیک موش‏های هوشمند که در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد، طی هشت مرحله رقابت سنگین با تیم‏های قدرتمند دانشگاه‏های دولتی و آزاد، بدون شکست به فینال مسابقات راه پیدا کند و با شکست تیم قدرتمند ساحل شیمی با اقتدار به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات برسد.

گفتنی است؛ هشتمین دوره مسابقات ملی رباتیک موش‏های هوشمند با هدف ساخت و تولید ربات‏های جدید و مورد نیاز سازمان‏های کشور در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد.

این مسابقات با همکاری بیش از 20 سازمان علمی، صنعتی، تحقیقاتی و دانشگاهی در کشور برگزار شده است.

در این دوره از مسابقات، بیش از 100 تیم و 350 نفر در محورهای ربات‌های جنگ‏جو، عمود پرواز، نمایشی، زیردریایی، مین‏یاب، فوتبالیست، صنعتی، تعقیب خط ویژه با یک دیگر به رقابت پرداختند.

نخبگان و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته‏های مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات، مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مکاترونیک، مهندسی صنایع و همچنین شرکت‏های صنعتی، پژوهشگاه‏های رباتیک و مراکز پژوهشی الکترونیک و مکاترنیک نیز در این رقابت‏ها حضور داشتند.

این مسابقات از مهم‏ترین و برترین مسابقات کشوری رباتیک است و هر ساله از نخبگان و تیم‏های برتر ملی و بین‏المللی در این مسابقات دعوت به عمل می‏آید.

تیم قدرتمند رباتیک باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد فیروزکوه که اعضای آن از نخبگان و عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد فیروزکوه هستند و از سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرده است، با شرکت در چندین مسابقات مختلف رباتیک کشوری توانسته جایگاه مناسبی را در بین تیم‏های رباتیک حاضر در کشور کسب کند و عنوان برتر لیگ جنگ‏جو سبک وزن کشور را مقتدرانه همچنان حفظ کند.

در حال حاضر این گروه دارای هفت عضو فعال در زمینه رباتیک است که تمام اعضای آن دارای مقام‏های متعدد در زمینه رباتیک هستند.

فرهاد وطنی (فارغ‏التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات)، سعید کاهانی (فارغ‏التحصیل در مقطع کارشناسی رشته مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه)، محمد امین‏نوری (فارغ‏التحصیل مقطع کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی مخابرات مؤسسه آموزش عالی پاسارگاد شیراز)، محمدحسین جهان‏پناه (فارغ‏التحصیل مقطع کارشناسی رشته مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه)، فاطمه خواجه‏محمدی (دانشجوی مقطع کارشناسی رشته مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین‏طوسی)، حمید بذرافشان (دانشجوی مقطع کارشناسی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند) و فائزه نجف‏زاده‏جمکرانی از اعضای فعال باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد فیروزکوه هستند.

تعدادی از افتخارات کسب شده توسط اعضای تیم فیروزکوه از سال 1389 شامل مقام دوم کشوری در raadcup2010، مقام اول و تیم برتر فنی samacup2011، مقام چهارم samacup2011، مقام اول khayamrobocup2012، مقام دوم sabalan 2012، مقام سوم در مسابقات iranopen2012، مقام سوم roboland 2013 و مقام اول هشتمین دوره مسابقات رباتیک موش‏های هوشمند و ... همچنین چندین اختراع ثبت شده در زمینه‏های رباتیک و مکاترونیک است.

انتهای پیام/2568/ط40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول