اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

12 میلیون دانش‌آموز امروز راهی مدارس کشور شدند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز راهی مدارس کشور شدند.

12 میلیون دانش‌آموز امروز راهی مدارس کشور شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم سحرخیز صبح امروز در مراسم بازگشایی مدارس (جشن جوانه‌ها) که در دبیرستان مومنی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هر سال مهر ماه حماسه ملی رقم می‌خورد و حضور میلیون‌ها دانش‌آموز شور و سرزندگی در شریان جامعه جاری می‌سازد.

سحرخیز ابراز داشت: همزمان با استان دلاورخیز و متدین آذربایجان غربی 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز به اتفاق بیش از یک میلیون و 19 هزار نفر پرسنل راهی مدارس کشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه مدارس کشور حیات و رونق دوباره خود را پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: چه مبارک تقارنی است بازگشایی مدارس با حماسه بزرگی که ملت ایران با رهبری امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس آفرید.

سحرخیز ادامه داد: این فضای امن در کشوری که در حواشی آن هر روز حادثه‌های مهیبی در حال وقوع بوده مدیون شهدا و رزمندگان دلاور و صلابت ملت ایران است.

وی با بیان اینکه امروز ملت ایران مردم سالاری دینی خود را به رخ دنیا می‌کشد، تصریح کرد: امروز آمریکا باید در مقابل این صلابت و دلاوری سر تعظیم فرود آورد و این موضوع ثمره صلابت ملت ایران، خون شهیدان و رهبری‌های خردمندانه مقام معظم رهبری است.

سحرخیز خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش کشور سیاست مدونی دارد و راه برای آینده مشخص است که امروز هر وزیری روی کار بیاید باید این راه را طی کند.

وی با بیان اینکه سند تحول و نقشه جامع علمی کشور چشم‌انداز روشن آموزش و پرورش ایران در افق 1400 است، تاکید کرد: مهم‌تر از آن سیاست‌های مقام معظم رهبری بود که اگر مرور اجمالی بر این سیاست‌ها صورت گیرد منزلت و جایگاه رفیع معلم، نقش آموزش و پرورش در تولید سرمایه اجتماعی و منابع انسانی و مطالبه حق آموزش کشوری از تولید ناخالص ملی و بودجه کشور مشخص می‌شود.

سحرخیز یادآور شد: نگاه توسعه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کشور را از توانمندسازی نیروی انسانی و دغدغه‌ مسئولان در زمینه اشتغال بی نیاز می‌کند.

وی یادآور شد: این دومین سالی است که گام‌هایی در راستای اجرای سند تحول برداشته می‌شود ولی هنوز در آغاز راه بوده و تحول با 2 سال اتفاق نمی‌افتد.

سحرخیز اضافه کرد: سند تحول برنامه‌ای دراز مدت و فراتر از افق 1400 بوده و برای عملیاتی کردن این سند به بیش از دو دهه نیاز داشته تا چرخه هدایت تحصیلی و به تبع آن نظام آموزش و پرورش اصلاح شود.

وی اذعان داشت: هرم دانشجویی کشور متناسب با نیاز کشور نبوده و هرم نیروی انسانی در زمینه توسعه متوازن رشته‌ای اتفاق نیفتاده است.

سحرخیز مهم‌ترین رکن تحول در کشور را معلم عنوان کرد و ادامه داد: مدرسه‌سازی و خیرین قابل ستایش بوده ولی اگر قرار باشد آموزش و پرورش رو به رشد باشد و مطالبات نظام را محقق کند نیازمند معلمان تحول یافته بوده تا بهسازی نیرو را در آموزش و پرورش جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه در این زمینه گام‌های بزرگی در دولت دهم برداشته شد، اذعان داشت: یگانه مکانی که می‌تواند متناسب با شان نظام، معلم برای آینده آموزش و پرورش تربیت کند دانشگاه فرهنگیان است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آینده آموزش و پرورش باید در این دانشگاه پرورش یابد.

وی تصریح کرد: امید است دولت تدبیر و امید منویات مقام معظم رهبری را با حمایت ملت ایران جدی بگیرد و روز به روز شاهد موفقیت دانش آموزان ایرانی و نسل آینده باشیم.

انتهای پیام/61005/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول