اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان خبر داد

جمع‌آوری بیش از 8،5 میلیارد ریال صدقه در شهرستان زنجان

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان از جمع‌آوری بیش از 8 میلیارد و 500 میلیون ریال صدقه در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری بیش از 8،5 میلیارد ریال صدقه در شهرستان زنجان

اصغر پناهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: جمع‌آوری صدقات یکی از عمده طرح‌های اجرایی توسط کمیته امداد است که به صورت مستمر در سال انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری صدقات براساس عمل به سنت‌های حسنه صورت می‌گیرد، اضافه کرد: با اطلاع‌رسانی انجام شده و اعتقادات عمیق مذهبی که در بین مردم شهرستان وجود دارد، طرح صدقات به یکی از طرح‌های پردرآمد تبدیل شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان با اشاره به وجود 60 هزار صندوق صدقه در این شهرستان افزود: این تعداد شامل صندوق‌های کوچک خانگی، متوسط اداری و صندوق‌های بزرگ نصب شده در ادارات است.

وی خاطرنشان کرد: طی پنج ماه نخست امسال 8 میلیارد و 800 میلیون ریال صدقه در شهرستان زنجان جمع‌آوری شده است.

پناهی تصریح کرد: مبلغ صدقات جمع‌آوری شده در شهرستان در راستای کمک به خرید جهیزیه و پرداخت هدیه ازدواج، کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان، وام‌های کارگشایی و ... هزینه می‌شود.

*جمع‌آوری 23 میلیون ریال کمک مردمی در قالب طرح محسنین

وی در ادامه از اجرای طرح مشارکتی محسنین خبر داد و گفت: اجرای طرح محسنین از سال 85 آغاز شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه طرح محسنین در راستای کمک به خانواده‌های نیازمندی که دارای مشکلات زیادی هستند اجرایی می‌شود، ادامه داد: حامیان می‌توانند به منظور حل گوشه‌ای از مشکلات این خانواده‌ها اقدام به قبول کفالت یک یا چند فرزند کنند.

وی به نحوه مشارکت در این طرح اشاره کرد و گفت: حامیان با قبول کفالت یک یا چند فرزند می‌توانند ماهانه مبلغی را به حساب آنها واریز کنند.

پناهی با بیان اینکه در قالب اجرای این طرح نیازهای خانواده‌ها شامل درمان، مسکن، اشتغال، فرهنگی و جهیزیه مشخص شده است، خاطرنشان کرد: حامیان می‌توانند در هر زمینه‌ای‌ که توانایی دارند کمیته امداد را در خدمت‌رسانی به جامعه هدف همراهی کنند.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد زنجان در قالب طرح محسنین افزود: در مردادماه امسال با همکاری واحد مشارکت و خانه انفاق زنجان 23 میلیون ریال کمک مردمی در قالب طرح محسنین جمع‌آوری شد.

*ارائه خدمات عمرانی به مددجویان زنجان

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان از ارائه خدمات عمرانی به مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: کمیته امداد زنجان در راستای ارائه خدمات عمرانی نسبت به واگذاری انشعابات رایگان به مددجویان اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه واگذاری این انشعابات با همکاری سازمان‌های مربوطه صورت می‌گیرد، گفت: مددجویان پس از معرفی کمیته امداد با مراجعه به این سازمان‌ها از این نوع تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

پناهی تصریح کرد: طی پنج ماه نخست امسال 21 خانوار از انشعابات آب رایگان، 26 خانوار از انشعابات برق رایگان و 25 خانوار از انشعابات گاز رایگان بهره‌مند شدند.

وی همچنین به ایجاد فاضلاب برای منازل سه خانوار مددجوی زنجانی اشاره کرد و گفت: در مجموع برای ارائه خدمات مذکور 110 میلیون ریال توسط کمیته امداد شهرستان زنجان هزینه شده است.

انتهای پیام/73005/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول