اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کردستان:

پلاک‌کوبی دام‌ها در کردستان اجرا می‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان از پلاک‌کوبی دام‌ها به منظور مقابله با پدیده قاچاق دام در استان خبر داد و گفت: تمام دام‌هایی که به شکل قانونی حمل نقل می‌شوند پلاک کوبی خواهد شد.

پلاک‌کوبی دام‌ها در کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کامران زیباکردار یک‌شنبه شب در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که با محوریت قاچاق دام در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد اظهار داشت: در زمینه مبارزه با قاچاق دام یک سری وظایف به عهده دام‌پزشکی گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: جواب استعلام‌ها در زمینه داشتن مجوز در کوتاه‌ترین مدت و مشخص کردن کشتارگاه مقصد از وظایف تعریف شده برای دام پزشکی است.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان افزود: در برخی از شهرستان‌های استان همچون مریوان استعلام دامپزشکی انجام نمی‌شود و این مانعی برای تحقق اهداف است.

زیباکردار خواستار برگزاری یک جلسه هماهنگی با حضور تمام دستگاه‌های ذی‌ربط استان شد و گفت: تعریف یک رویه مشخص برای مقابله با بحث قاچاق دام در استان با هم اندیشی دستگاه‌ها در این جلسه اتخاذ و براساس آن عمل شود.

این مسئول گفت: 3 هزار 586 در سطح استان توقیف شده که براساس رای دستگاه قضا تعیین تکلیف شده است.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان کردستان، برخی از دام‌ها به صاحبانش بازگردانده شده و تعدادی به صورت زنده و یا بعد از کشتار به فروش رفته است.

وی با بیان اینکه به منظور ورود و خروج دام به شکل قانونی هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های خاصی در سطح استان صورت گرفته، ادامه داد: پلاک‌کوبی دام‌ها بهترین راهکار برای مقابله با پدیده قاچاق دام در استان است.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان تصریح کرد: در گذشته شرکت متقاضی پلاک‌کوبی در استان نداشتیم که شرکت‌هایی در این راستا اعلام آمادگی کرده‌اند.

زیباکردار بیان داشت: تمام دام‌هایی که به شکل قانونی حمل نقل می‌شوند از این به بعد پلاک‌کوبی خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمام دام‌های غیربومی در استان غیرقانونی بوده و این مهم به تمام ادارات دامپزشکی سطح استان ابلاغ شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان افزایش نرخ دلار را یکی از مهم‌ترین عوامل رشد قاچاق دام در کشور عنوان کرد و بیان داشت: با روند نزولی که دلار در پیش گرفته امیدواریم شاهد کاهش قاچاق دام باشیم.

زیباکردار بر داشتن وحدت رویه در بین دستگاه‌های مرتبط مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و متذکر شد: برگزاری کلاس‌های آموزشی با حضور تمام دستگاه‌های ذیربط به منظور تعریف وظایف و تعامل بیش از پیش امری ضروری است.

وی در پایان اذعان داشت: در صورتی که محموله‌های دام قاچاق و بدون برگه حمل با هدف کشتار تا مرحله تعیین تکلیف به کشتارگاه‌ها روانه شوند در کاهش قاچاق دام تأثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/79002/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول