اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نخستین روز هفته دفاع مقدس در حوزه سلامت

اهدای خون دسته‌جمعی کارکنان سلامت در کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر

در نخستین روز از هفته دفاع مقدس، کارکنان حوزه سلامت کهگیلویه و بویراحمد به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و معاونین وی، با حضور در مرکز انتقال خون، اقدام به اهدای خون خود به نیازمندان کردند.

اهدای خون دسته‌جمعی کارکنان سلامت در کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در نخستین روز از هفته دفاع مقدس، جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خون خود را به نیازمندان اهدا کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بعد از ظهر امروز در حاشیه این اقدام انسانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اهدای خون یک اقدام نوع‌دوستانه است که علاوه بر اجر معنوی آن، در حفظ سلامت افراد نیز بسیار مؤثر است.

سید حسام الدین نبوی زاده که در کنار همکارانش خون خود را اهدا می‌کرد، افزود: اهدای خون هر سه ماه یک‌بار نقش بسیار مهمی در سلامتی افراد دارد که باید آن را در برنامه سالانه خود قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در حال اهدای خون

وی با بیان اینکه این حرکت انسان‌دوستانه به مناسبت هفته دفاع مقدس و به صورت دسته‌جمعی صورت گرفته، تصریح کرد: کارکنان حوزه سلامت همواره از پیشگامان اهدای خون بوده که در ایام مختلف سال اقدام به چنین عمل نیکی می‌کنند.

نبوی‌زاده تاکید کرد: اهدای خون علاوه بر برکات معنوی، سبب افزایش طراوت و نشاط اهداکننده شده و همدلی اجتماعی را تقویت می‌کند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این مراسم با بیان اهمیت اهدای خون گفت: نجات جان سه بیمار نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی در هر بار اهدای خون، اهمیت این کار انسانی را دو چندان می‌کند.

 

سیدرشید غفاری با بیان اینکه بر اساس یافته‌های پزشکی، اهدای خون، خطر حملات قلبی را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: عمده بیماران بستری در بیمارستان‌ها به خون و فرآورده‌های آن نیاز دارند که از همین رو باید همواره ذخیره مناسبی از خون برای خدمات‌رسانی به بیماران نیازمند وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: در هنگام اهدای خون، شرایطی چون وزن مناسب، سن و سلامت جسمی اهداءکننده بررسی می‌شود.

 

---------------------------------

گزارش و عکس از کریم بنام

---------------------------------

انتهای پیام/82005/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول