اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استادیار بیماری‌های قلب اطفال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

بیماری قلبی در بیشتر نوزادان بین 4 تا 6 هفتگی مشخص می‌شود

استادیار بیماری‌های قلب اطفال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در بیشتر نوزادان بیماری‌های قلبی خودش را چهار تا شش هفتگی نشان می‌دهد، بنابراین معاینه مجدد نوزاد در چهار تا شش هفتگی الزامی است.

بیماری قلبی در بیشتر نوزادان بین 4 تا 6 هفتگی مشخص می‌شود

محمدرضا صبری در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سوال که علایم بیماری‌های قلبی در شیرخواران و کودکان چیست، بیان کرد: در شیرخواران صدای غیرطبیعی قلب، کبودی، افزایش تعداد تنفس و خستگی زودرس است و در کودکان تنگی نفس در زمان فعالیت، درد قفسه سینه، طپش قلب و تعریق زیاد است.

وی در ادامه در مورد بیماری‌های قلبی کودکان ادامه داد: بیماری‌های قلب کودکان به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول که شامل نواقص قلبی است که در درون رحم مادر بر روی جنین ایجاد می‌شود و جنین با مشکل قلبی به دنیا می‌آید، دسته دوم که اکتسابی است که قلب جنین در دوران بارداری سالم است و سالم به دنیا می‌آید، اما در طی شیرخوارگی به بیماری قلبی مبتلا می‌شود.

استادیار بیماری‌های قلب اطفال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا بعد از تولد می‌توان مشکلات قلبی را تشخیص داد، اظهار کرد: بعد از تولد اگر دقت شود می‌توان صداهای اضافه و بیماری‌های قلبی را تشخیص داد و حتی این صداهای اضافه را در جنین با استفاده از اکو و سونوگرافی می‌توان تشخیص داد و درمان کرد.

وی در مورد عوارض دیگر بیماری‌های مادرزادی قلب گفت: عوارض دیگر نارسایی خود قلب است، قلب به علت سوراخ‌های بزرگ می‌تواند حجم زیادی از خون را وارد بطن و دهلیز کند و سبب نارسایی قلبی شود و اگر این نارسایی درمان نشود سبب نارسایی دریچه آئورت شود که می‌تواند صدمه سنگینی را برای بیمار به وجود آورد.

صبری در پایان در مورد اینکه هر نوزاد باید قبل از ترخیص از زایشگاه معاینه شود، افزود: هر نوزادی قبل از اینکه از زایشگاه ترخیص شود باید توسط پزشک معاینه شده و چون در بیشتر نوزادان بیماری‌های قلبی خودش را چهار تا شش هفتگی نشان می‌دهد بنابراین معاینه مجدد نوزاد در چهار تا شش هفتگی الزامی است.

انتهای پیام/2301/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول