اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد

نصب بخاری‌های استاندارد در مدارس استان تا پیش از آغاز زمستان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طی یک جمع‌بندی کلی قرار است قبل از سرمای هوا بخاری‌های استاندارد و حتی غیرگازی و پکیج‌ وارد مدارس شود.

نصب بخاری‌های استاندارد در مدارس استان تا پیش از آغاز زمستان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حرم مطهر رضوی گفت: مراسم جشن شکوفه‌ها به نیابت از تمام دانش‌آموزان کشور و 90 هزار دانش‌آموز استان خراسان رضوی در محضر امام هشتم(ع) صورت گرفت تا بهار خود را شروع کنند. خوشبختانه اینگونه مراسم گره خوردن عواطف و احساسات کودکانه با امام مهربانی‌ها حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در طول سال تحصیلی نهادینه می‌شود که محبت به اهل بیت(ع)‌ را بیشتر خواهد کرد.

فخریان گفت:‌ این مراسم به صورت نمادین در حرم مطهر صورت گرفته که فردا شروع سال تحصیلی جدید با سه برنامه با حضور مسئولین استان در بعضی از مدارس دولتی در سطح شهر آغاز خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد کیفیت مدارس امام رضا(ع) و سطح آن و مراکز علمی آستان قدس رضوی یادآور شد: آستان قدس رضوی برکاتش در همه حوزه‌ها است،‌ چه در حوزه‌های اقتصادی و معنوی و چه حوزه‌های فرهنگی که در همه حوزه سلامت نیز است. نمونه آن مراکز امام رضا(ع) در سطح استان که خوب درخشیدند از لحاظ علمی ممتاز است که امید است با اهتمام مربیان و همکاران سال 92-93 را هرچه پربارتر شروع کنند.

فخریان در پاسخ به سؤال دیگری در مورد آموزش مهارت‌های قرآنی در مراکز پیش‌دبستانی تصریح کرد: این برنامه با بازدیدی که صورت گرفته نه تنها به صورت الگو برای استان خراسان رضوی بلکه برای کل کشور می‌تواند یک نمونه باشد که بتوانند از آن استفاده کنند که مورد استقبال هم قرار گرفته است. مراکز امام رضا(ع) به استانداردهای علمی و آموزشی بسیار نزدیک است که امید است بچه‌های پیش‌دبستانی ما با رویکرد قرآنی درس بگیرند و تربیت شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به افتتاح پژوهشکده امام رضا(ع) از سوی بنیاد فرهنگی رضوی نیز گفت: در استان خراسان رضوی 28 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی وجود دارد و یک پژوهش‌سرا به صورت مستقل در بخش غیر دولتی اداره می‌شود که به صورت خیریه اداره می‌شود. برکاتی که سال گذشته در بخش نوجوان و جوان جشنواره خوارزمی داشتیم از مجموعه مدارس امام رضا(ع) به بچه‌های مدارس دیگر است که این برنامه‌ها باید توسعه پیدا کند تا دانش‌آموزان بیشتری در این مجموعه‌‌ها از موفقیت‌های علمی برخوردار شوند.

وی در مورد نصب بخاری‌های جدید که قرار بود در استان صورت گیرد، افزود: معمولاً مجهز کردن تجهیزات مدارس از وظایف اداره نوسازی استان می‌باشد؛ در سال گذشته وزارت آموزش و پرورش به ما ماموریت داد تمام بخاری‌های چکه‌ای در استان جمع‌آوری شود که این اقدام انجام گرفت که کم‌کم به سوی ارتقا استانداردها پیش می‌رود.

به گفته این مسئول، در مورد این برنامه یکی از پیشنهادها این بود که از بخاری‌های استاندارد و حتی غیرگازی و پکیج‌هایی استفاده شود که کمترین خطر و یا عدم خطر را داشته باشند که طی یک جمع‌بندی کلی قبل از سردی هوا انشاءالله وارد مدارس شود.

فخریان در مورد نیاز استان افزود: در مجموع حدود 32 یا 33 درصد از مدارس دارای بخاری‌هایی است که اگر تعویض و تبدیل به استانداردهای بهتر شود، فضا را مطلوب‌تر می‌کند. اگر چه این بخاری‌ها غیر استاندارد نیستند اما احتمال خطر وجود دارد که امیدوارم با برنامه‌ای که اداره نوسازی و وزارتخانه مربوطه در نظر دارد امید است که سهمیه داده شود و برنامه‌ای بهینه انجام گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مورد سهمیه تقسیم‌بندی کلاس‌ها در مدارس استان به صورت دستوری و یا سلیقه‌ای از سوی مدیران مدارس افزود: ما هیچ بسته‌بندی را در مدارس قانونی نمی‌دانیم که اگر مدیری این کار را انجام دهد، این کار خلاف قانون است. باید تمام بچه‌ها در یک فضای عمومی همه با هم رقابت داشته باشند، در نتیجه ما به اینگونه برنامه‌ها اعتقادی نداریم و مدیران هم دست به این حرکت‌ها نزنند که در مدارس دولتی و غیردولتی معمولا از لحاظ تربیتی آسیب‌های فراوانی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/2202/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول