اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کوثری در گفت‌وگو با فارس:

اصول و سیاست‌های کلی نظام خطوط قرمز در نرمش قهرمانانه است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نمایندگان ایران در مذاکرات بین‌المللی باید مراقب خطوط قرمز در نرمش قهرمانانه باشند و از سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران غافل نشوند.

اصول و سیاست‌های کلی نظام خطوط قرمز در نرمش قهرمانانه است

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ در خصوص بیان مفهوم "نرمش قهرمانانه" از سوی مقام معظم رهبری گفت: این تعبیر بسیار هوشمندانه و در شرایطی از سوی ایشان مطرح شد که برخی از عوامل داخلی و خارجی، ایران را به محکم و سخت بودن در مواضع بین‌المللی متهم می‌کردند.

وی ادامه داد:‌ حالا باید منتظر ماند و دید اینگونه افراد چگونه می‌خواهند عمل کنند. اگر واقعا به دنبال صلح و آرامش در منطقه و جهان هستند، باید اقدام عملی از خود نشان دهند اما وقتی آنها از یک سو فقط شعار می‌دهند و از سوی دیگر با زبان تهدید با ملت ایران سخن می‌گویند، نمی‌توان به ادامه این روند خوشبین بود و باید گفت این سیاست‌ها کهنه و قدیمی شده است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرمش قهرمانانه به معنای کوتاه آمدن و سیاست‌های کلی نظام نیست، خاطرنشان کرد: نرمش قهرمانانه یعنی برخورد عزتمندانه با دشمن و این تعبیر مقام معظم رهبری یک تاکتیک است نه یک روش و در این راستا باید در مقاطعی آرام و با نرمش مذاکره کرد و گاهی نیز باید با اقتدار و صلابت سخن گفت.

کوثری در ادامه از اصول و سیاست‌های کلی نظام به عنوان خطوط قرمز نرمش قهرمانانه نام برد و افزود: تنها، تغییر در روش‌های مذاکره قابل توجیه است و هیچ تغییری نباید در اصول کلی نظام صورت گیرد.

وی در این راستا متذکر شد: نمایندگان ایران در مذاکرات بین‌المللی باید مراقب خطوط قرمز در نرمش قهرمانانه باشند و از سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران غافل نشوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به فتح مکه در تاریخ صدر اسلام یادآور شد: پیامبر (ص) نیز در مقطعی با کفار به توافق رسیدند اما در پایان از فتح مکه که هدف اصلی بود، غافل نشده و نهایتا به آن نائل آمدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول