اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش همدان:

50 درصد دانش‌آموزان همدان در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: 50 درصد دانش‌آموزان استان همدان در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

50 درصد دانش‌آموزان همدان در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس حسنی‌محتشم پیش از ظهر امروز در مراسم جشن شکوفه‌ها در مدرسه دخترانه شهید بهشتی همدان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: با مصوبات قانونی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر مسئولیت‌پذیری و توجه‌ به بعد تغییر رفتار دانش‌آموزان در کنار توجه به علم و دانش وظایفی بر عهده ما در همه مدارس است که امیدواریم به خوبی اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال در استان همدان 36 هزار دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی ثبت‌ نام کرده‌اند که امیدواریم با آغاز سال تحصیلی با جدیت در کلاس درس حضور یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تعداد دانش‌آموزان دوره تحصیلی ابتدایی را 144 هزار نفر اعلام کرد و افزود: بالغ بر 50 درصد از دانش‌آموزان استان را دانش‌آموزان ابتدایی تشکیل می‌دهند.

وی از برنامه‌های مدون مدارس ابتدایی استان با عنوان برنامه سالانه در مدارس خبر داد و افزود: بالغ بر یک‌هزار و 400 دبستان برنامه مدونی با همکاری معاونان آموزش و پرورش برای بهسازی نیروی انسانی طرح‌ریزی کرده‌‌اند.

حسنی‌محتشم برای دومین سال متوالی از وجود مدارس قرآن‌خوانی متعدد در استان یاد کرد و افزود: در مدارس دارای ظرفیت مناسب قرآنی، برنامه‌های متعددی برای دانش‌آموزان در راستای آشنایی با مفاهیم دینی و قرآنی تدارک دیده شده است.

وی در ادامه از وجود 27 مدرسه قرآنی در استان برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از مفاهیم قرآنی خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان به برگزاری برنامه‌های غیر متمرکز در همه دبستان‌ها و دبیرستان‌‌های استان همدان اشاره کرد و افزود: این برنامه‌های غیرمتمرکز برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی و پایه هفتم دوره اول متوسطه به طور همزمان در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی از آمار ثبت‌ نام دانش‌آموزان استان در پایه‌های مختلف یاد کرد و افزود: از مجموع 144 هزار و 641 دانش‌‌آموز ابتدایی، 26 هزار و 109 نفر در دوره اول ابتدایی تحصیل می‌کنند.

حسنی‌محتشم با اشاره به اینکه 263 هزار و 399 دانش‌آموز در سطح استان  تحصیل می‌کنند، بیان داشت: از 44 هزار و 17 دانش‌آموز راهنمایی استان، 21 هزار و 709 نفر در دوره پایه هفتم دوره اول متوسطه و همچنین از 44 هزار 221 دانش‌آموز دوره متوسطه، 20 هزار و 677 نفر در رشته فنی و یک‌هزار و 451 نفر در مدرسه استثنائی ثبت‌نام کردند.

وی افزود: 270 هزار نفر از دانش‌آموزان استان از طریق ثبت‌نام در سامانه الکترونیکی در 3 هزار و 671 مدرسه ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان نیز در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در تابستان سال‌ جاری با توجه به تغییر کتاب‌های دوره سوم ابتدایی و  هفتم دوره نخست متوسطه، برای بیش از یک‌هزار معلم و دبیر در آموزش و پرورش ناحیه 2، آموزش ضمن خدمت در دستور کار قرار گرفت.

وی در پایان از توزیع 210 هزار جلد کتاب برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی، فنی‌ و حرفه‌ای و چهارم دوره متوسطه ناحیه 2 خبر داد.

انتهای پیام/89026/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول