اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  رسانه و جنگ نرم

حجت‌الاسلام رضا غلامی

ناپختگی و شتاب‌زدگی دولت در موضوع فضای مجازی

طبق اساسنامه شورای عالی فضای مجازی، صدور حکم توسط رییس‌جمهور پس از رای‌گیری و تصویب شورا وجاهت دارد. تا آنجا که ما مطلع شدیم در دولت جدید تاکنون جلسه شورای عالی فضای مجازی برگزار نشده است.

ناپختگی و شتاب‌زدگی دولت در موضوع فضای مجازی

صدور حکم ریاست مرکز ملی فضای مجازی و سرپرستی دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی از سوی رییس جمهور برای وزیر ارتباطات با قانون انطباقی ندارد.

طبق اساسنامه شورای عالی فضای مجازی، صدور حکم  توسط رییس جمهور پس از رای گیری و تصویب شورا وجاهت دارد. تا آنجا که ما مطلع شدیم در دولت جدید تاکنون جلسه شورای عالی فضای مجازی برگزار نشده است.

انتخاب وزیر ارتباطات به عنوان سرپرست دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی، اگر در شورا هم تصویب شده بود، شأن فرا قوه ای آن شورا را تضعیف می کرد. وزارت ارتباطات در جایگاه اصلی ترین مجریان مصوبات شورای عالی فضای مجازی است و روشن است که مجری و ناظر نباید یکی باشد.

دولت جدید تاکنون در موضوع فضای مجازی پخته عمل نکرده است. انتظار اهالی این عرصه این است هرگونه تصمیم و اقدامی در این زمینه به دور از  شتاب زدگی و مبتنی بر سیاست های کلی نظام و قانون باشد.

 

/انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول