اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با روایتی از کودکان جنگ

"پایان کودکی" کمال تبریزی در جشنواره کودک

فیلم پایان کودکی به کارگردانی کمال تبریزی در بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان، اکران می‎شود.

"پایان کودکی" کمال تبریزی در جشنواره کودک

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اسامی ده فیلم منتخب در بخش چشم‌انداز سینمای کودک و دفاع مقدس جشنواره فیلم کودک و نوجوان اعلام شد و فیلم پایان کودکی به کارگردانی کمال تبریزی نیز در این لیست جای گرفت.

این فیلم به نویسندگی علی اکبر قاضی‌نظام ساخته سال 1372 است و جهانگیر الماسی، فریبا کوثری، امیر اسماعیلی، مریم بنی‌عامریان، یوسف نوروزی، داوود اسدپور و ابراهیم سرابندی بازیگران این فیلم هستند.

فیلم پایان کودکی که با نام کودک قهرمان نیز معروف است، داستان خانواده روستایی است که پس از مشقت‎های فراوان موفق به ساخت یک خانه نوساز می‎شوند اما در حمله دشمن به خاک ایران مجبور می‎شوند که خانه نوساز خود را رها کرده و همچون سایر اهالی از روستا خارج شوند اما در راه اتومبیل آنها خراب می‎شود و ناچارا در راه می‎مانند و گرفتار گرگ و حمله سربازان دشمن می‎شوند.

به گزارش فارس، از جمله نکات حائز اهمیت در فیلم‎های منتخب چشم‎انداز دفاع مقدس سینمای کودک در جشنواره بیست و هفتم فیلم کودک و نوجوان این است که صدابردار اکثر این فیلم‎ها چهره‎ای است که سال‎هاست صدا، کلام و حرکت خویش را از دست داده  و ویلچر نشین شده است، اصغر شاهوردی چهره‎ای که در بیست و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همراه همسر فداکارش حضور یافت و مورد تقدیر قرار گرفت اما تأثیر این استاد و پیشکسوت سینمای ایران نه تنها به جشنواره بیست و پنجم فیلم کودک بلکه در تمام سینمای ایران مشهود است و امسال نیز به واسطه دو فیلم باشو غریبه کوچک و پایان کودکی از این هنرمند ارزشمند که سال‎هاست در بستر بیماری است، یاد می‎شود.

انتهای پیام/63019/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول