اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان اصفهان خبر داد

افزایش دو برابری تولید انار نسبت به سال گذشته

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 108 هزار تن انار در استان تولید شود که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

افزایش دو برابری تولید انار نسبت به سال گذشته

احمدرضا رئیس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با برداشت انار در استان اصفهان اظهار کرد: برداشت نوبرانه انار زودرس در شهرستان کاشان آغاز شده است و در مهرماه نیز در بقیه شهرستان‌ها از جمله اردستان، نطنز و شهرضا که 60 درصد از انار استان را تولید می‌کنند برداشت آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: سایر شهرستان‌های تولیدکننده انار اصفهان، نجف‌آباد، دهاقان، نایین و آران و بیدگل هستند.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان اصفهان افزود: پیش بینی می‌شود در سال جاری 108 هزار تن انار در استان از سطح زیر کشت 10 هزار هکتار که 9 هزار هکتار آن بارور بوده تولید شود.

وی با بیان اینکه تولید انار در استان از کمیت و کیفیت خوبی برخوردار است خاطر نشان کرد: در سال جاری سطح بیشتری بارور و موجب تولید بیشتری شده است که از لحاظ کیفیت نیز مطلوب بوده و باقیمانده سمومی ندارد.

رئیس‌زاده تصریح کرد: پس از سرمازدگی شدیدی که در سال 86 با آن مواجه شدیم امسال توانستیم تولید خوبی داشته باشیم که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است و بسیاری از این محصول به استان‌های دیگر و 20 درصد از محصولات نیز به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: آفت عمده انار کرم گلوگاه است که در 2 هزار هکتار از باغات استان در شهرستان‌های شهرضا، نطنز، اردستان و کاشان از طریق مبارزه سالم با آن مبارزه شد و توانستیم محصولات با کیفیت بالا، سالم و بدون استفاده از مواد شیمیایی تولید کنیم.

انتهای پیام/63015/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول