اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه سمنان خبر داد

برگزاری 80 عنوان برنامه در سطح شهرستان سمنان

فرمانده سپاه شهرستان سمنان گفت: 80 عنوان برنامه در طول هفته دفاع مقدس در شهرستان سمنان اجرا می‌شود.

برگزاری 80 عنوان برنامه در سطح شهرستان سمنان

علی‏‌نقی همتی امروز در گفت‌‏وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن به دنبال ایجاد مانع برای تضعیف انقلاب بود که بر این اساس در ابتدا با ایجاد جنگ داخلی و سپس با همکاری صدام و برپایی جنگ تحمیلی در تلاش محقق کردن اهداف خود بود.

وی افزود: در پیروزی جنگ تحمیلی نمی‌توان گفت که تنها مجموعه نظامی نقش داشته؛ بلکه تمام آحاد ملت تأثیر داشته است، به همین خاطر است که جنگ تحمیلی ما به جنگ مردمی تعبیر شده است.

فرمانده شهرستان سمنان بیان کرد: علت مردمی بودن این جنگ این بود که مردم احساس می‏‌کردند اسلام در خطر است، به همین خاطر با رهبری امام خمینی (ره) وارد میادین جنگ شده و در پشت جبهه‌ها نیز مادران، همسران، دختران آنان نیز به نوعی از این مرز و بوم دفاع کردند.

همتی تصریح کرد: شهدا علت حضور خود را در وصیت‏نامه‌هایشان این طور بیان کردند که ما اول به خاطر دفاع از اسلام و دوم به خاطر لبیک به ندای رهبری به صحنه‌های نبرد علیه باطل رفته و تنها الگوی ما امام حسین (ع) بود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که به جبهه‌ها اعزام می‌شدند از مساجد بودند، به همین خاطر دوران هشت سال دفاع مقدس بوی معنویت داشت و از بین رزمندگان تنها کسانی که دارای معنویت و اخلاص بالا بودند به فیض شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه شهرستان سمنان یکی از وظایف سپاه انتقال دادن ارزش‌های دفاع مقدس در بین احاد ملت دانست و ادامه داد: اگر بخواهیم که عزت و اقتدار و توانایی این مملکت حفظ شود، باید گوش به فرمان ولایت فقیه بود.

همتی در خصوص برنامه‌هایی که سپاه شهرستان سمنان در هفته دفاع مقدس در نظر دارد، گفت: 80 عنوان برنامه در طول هفته دفاع مقدس در شهرستان سمنان برنامه‌ریزی شده است که در سطح 19 قشر، شش حوزه مقاومت، 71 پایگاه و 99 واحد دانش‌آموزی اعم از خواهر و برادر در این هفته برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری رژه حماسی، همایش‌های بصیرتی، مسابقات ورزشی، روایت عشق، گشت‌های عملیاتی، مسابقه نقاشی، دیدار با خانواده شهدا، افتتاح خانه عالم از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه شهرستان سمنان افزود: هدف از ایجاد نمایشگاه دفاع مقدس برجسته کردن کارکردهای مجموعه مردم و خدماتی که به رزمندگان توسط مردم ارائه می‌شد و همچنین بصیرت‌افزایی، بیان علت وقوع جنگ و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا است.

همتی بیان کرد: تشریح نقش امام (ره) و ولایت‌پذیری ملت در انقلاب و پس از انقلاب، آشنایی آحاد مردم با نکات ویژه و تخصصی دفاع مقدس، ایجاد فضای معنوی، تقویت فضای انقلابی و جذب نیروهای جوان به عنوان بسیجی در پایگاه‌های بسیج از دیگر اهداف سپاه و بسیج از برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول