اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مهر؛ ماه شکوفه دادن مدرسه‌ها

در آستانه پائیز و مهر ماه، مدرسه‌های ابتدایی شکوفه می‌دهند.

مهر؛ ماه شکوفه دادن مدرسه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، فصل درس و مدرسه با شروع فصل پائیز از راه رسیده است و همه کسانی که دوران مدرسه و درس را سپری کرده‌اند، با شروع مهر ماه به یاد روزهای مدرسه می‌افتند و نخستین روز مدرسه را در ذهن خود نقش می‌زنند.

روز اول مدرسه روزی است که کلاس اولی‌ها وارد مدرسه می‌شوند و نخستین روز یادگیری درس را تجربه می‌کنند، دوستان زیادی را پیدا می‌کنند و با معلم خود آشنا می‌شوند.

رفتن به کلاس اول یکی از رویدادهای جالب و خاطره انگیز دوران کودکی است و گروهی برای نخستین روز مدرسه لحظه شماری می‌کنند و گروهی نیز برای رفتن به مدرسه کمی ترس دارند، ولی با همه این‌ها چه ترس و دلهره و چه ذوق و شادی همه از خاطرات نخستین روز مدرسه می‌شوند.

اولیا و معلم کلاس اول در تشویق و ترغیب دانش‌آموز پایه اول نقش مهمی دارند، زیرا دانش‌آموزان در ابتدا به معلم می‌نگرند و دوست دارند که معلم با روی گشاده و مهربانی تمام وارد کلاس شود و این برای کلاس اولی‌ها در تمام سال در ذهن آنها باقی بماند.

بوی ماه مهر و روز اول مدرسه در ذهن خیلی از افراد مانند باز شدن پنجره‌ای باقی مانده است، آن قدر که باز کردن هیچ پنجره‌ای در دنیا هیچ وقت نتوانسته آن را از ذهن و جان افراد پاک نماید.

صبح نخستین روز مدرسه برای کلاس اولی‌ها این است که زودتر از همیشه به اشتیاق پیدا کردن دوست و دیدن معلم از خواب بیدار می‌شوند تا علم را در رگ‌های حیات خود به کار اندازند و برای نخستین بار قلم در دست گیرند و نوشتن و خواندن را آغاز کنند و الفبای زندگی را بیاموزند.

کلاس اولی‌ها هم مدرسه رفتن را تجربه می‌کنند و با شور و نشاط راهی این راه آموختن می‌شوند تا فردا را بسازند و هر چه علم و دانش آنها بیشتر می‌شود، امید به آینده نیز در دل‌های آنها افزونتر شده و گام‌هایشان را برای کسب علم و دانش و موفقیت، بلندتر بر می‌دارند.

بوی یار مهربان می‌آید، بوی عطر معلم و هم کلاسی، بوی نیمکت و تخته نو و روز جشن شکوفه‌ها روزی است که نوآموزان منتظر دست‌های گرم و مهربان معلمی هستند، تا آنها را با چراغ نور و معرفت به قله‌های وسیع سعادت برساند.

نخستین روز مدرسه برای کلاس اولی‌ها روزی است که همه نوآموزان با پوشیدن لباس‌های فرم نو و کیف بر دوش، گام‌های خود را برای آموختن علم و دانش بر می‌دارند و راهی مدرسه می‌شوند.

روزی که بوی اسفند، همه فضای مدرسه را پر می‌کند و نوآموزان عکس‌های یادگاری را ثبت می‌کنند تا در سال‌های آینده این خاطرات از ذهن‌شان پاک نشود.

اما نخستین معلمان، پیامبران الهی هستند که همواره کوشیده‌اند، بندگان خدا را از نادانی رها سازند و در این میان اسلام برای آموزش و پرورش اهمیت ویژه‌ای قائل است.

به گزارش خبرنگار فارس از بروجرد، سعی کنیم تا نخستین روز مدرسه برای نوآموز بدو مدرسه روزی پر از خاطره باشد، تا همیشه در ذهن آنها باقی بماند.

-----------------------------

گزارش از: مرجان سلیمانی

----------------------------

انتهای پیام/85005/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول