اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش قم:

دانش‌آموزان قمی در 7 هزار کلاس درس فراگیری علم و دانش را آغاز می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان در 7 هزار کلاس درس استان قم فراگیری علم و دانش را آغاز می‌کنند.

دانش‌آموزان قمی در 7 هزار کلاس درس فراگیری علم و دانش را آغاز می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسین امین‌جعفری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در آستانه سال تحصیلی جدید برگزار شد، با بیان اینکه امسال دانش‌آموزان ابتدایی یک‌هزار نفر بیشتر شده‌اند، گفت: امسال 21 هزار و 500 دانش‌آموز اول ابتدایی داریم که تست سلامت همه آنها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 500 دانش‌آموز استثنایی در مدارس استثنایی قم ثبت نام کرده‌اند، بیان کرد: امسال درصد کمتری به مدارس استثنایی رفته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در سال تحصیلی جدید یک‌هزار و 400 مدرسه دولتی، غیر دولتی، بزرگسالان و آموزش از راه دور و همچنین 7 هزار کلاس درس در استان قم دایر خواهد شد.

امین جعفری با اشاره به ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه «ثنا» افزود: امسال 200 هزار دانش آموز در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 14 هزار و 395 معلم در استان مشغول به خدمت هستند، گفت: 295 نیرو از خارج از استان وارد شده و 159 نیرو نیز از استان خارج شده‌اند و همچنین از 171 سرباز معلم نیز استفاده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به فعالیت دانشگاه فرهنگیان قم در 6 رشته گفت: در دانشگاه فرهنگیان قم 246 مرد و 385 نفر زن پذیرفته شده‌اند که از بهمن کار خود را شروع می‌کنند.

وی با بیان اینکه 20 هزار و 333 دانش‌آموز با سرویس جا به جا می‌شوند، گفت: در این مورد با شورای شهر هماهنگ شده است و 4 هزار خودرو وظیفه نقل و انتقال دانش‌آموزان را انجام می‌دهند.

امین‌جعفری با اشاره به اینکه در کنکور امسال رتبه دوم ریاضی فیزیک از قم بود، عنوان کرد: امسال در قم 150 نفر رتبه سه رقمی داشتیم که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه قم در مسابقات فرهنگی هنری رتبه اول کشوری را کسب کرده است، بیان کرد: در مسابقات معارف دختران قم رتبه اول کشوری و در معارف پسران رتبه دوم را به دست آورده‌ایم.

وی تصریح کرد: در مسابقات ورزشی، استان قم موفق شده است رتبه‌های خوبی کسب کند و در مسابقات کشوری و بین‌المللی توانسته چندین مدال طلا و نقره به خود اختصاص دهد.

امین‌جعفری ادامه داد: در مسابقات آمادگی جسمانی، مدارس استثنایی قم موفق به کسب 9 نشان طلا و یک برنز شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه قم جزء 5 استان برتر کشور در بحث آموزش است، گفت: استعداد خوبی در بین دانش آموزان قمی وجود دارد که کسب رتبه‌های خوب کشوری شاهدی بر این ادعاست.

وی با اشاره به کمبود معلم در سطح مدارس قم تصریح کرد: امسال 29 هزار و 372 ساعت حق‌التدریس داریم که همکاران به صورت غیر موظف در این بخش به ما کمک می‌کنند.

امین‌جعفری با اشاره به طرح‌های آموزش و پرورش در موضوع نهضت سواد‌آموزی گفت: در یکی از این طرح‌ها معلمین می‌توانند به صورت غیر موظف و در ساعات فراغت وارد نهضت سوادآموزی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به طرح فرد به فرد در نهضت سوادآموزی، افزود: اداره آموزش و پرورش برای با سواد کردن هر نفر 400 هزار تومان پاداش در نظر گرفته است و پس از قبول شدن فرد در امتحانات این پاداش را پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به تغییر کتاب‌های مقطع سوم ابتدایی و اول راهنمایی گفت: برای معلمان مقطع سوم ابتدایی و اول راهنمایی دوره‌هایی برای آشنایی با کتاب‌های جدید برگزار شده است.

امین‌جعفری بیان کرد: رعایت بهداشت و نظافت مدرسه و وجود کپسول آتش‌نشانی در مدرسه جزء واجبات است و هر مدرسه موظف به رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه هر مدرسه باید شورای دبیران و اولیا داشته باشد، گفت: برخورد خوب و مطلوب با معلمان و دانش‌آموزان جزء الزامات هر مدرسه است و مدیران باید تلاش کنند که محیط خوب و با طراوتی را در مدرسه فراهم نمایند.

انتهای پیام/2258/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول