اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قوچان:

بهشت متعلق به رزمندگان و شهدا است

امام جمعه قوچان گفت: بهشت متعلق به رزمندگان و شهدا بوده و بقیه انسان‌ها در آنجا میهمان شهدا هستند چراکه آنان در راه خدا پیکار و جهاد کرده و از جان خویش گذشته‌اند.

بهشت متعلق به رزمندگان و شهدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، آیت‌الله محمد مروج صبح امروز در دیدار فرماندار و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولین ادارات شهرستان قوچان اظهار داشت: نعمت‌های خداوند تبارک و تعالی دو گونه بوده که یکی مانند پول، ثروت، جوانی و ... جنبه عمومی داشته و به همه تعلق می‌گیرد اما گروهی از نعمت‌ها ویژه است مانند نعمت حضور در جبهه.

وی با اشاره به آیه 111 سوره توبه گفت: در این آیه تاکید شده که خداوند تبارک و تعالی جان‌ها و مال‌های مومنان را از آنان خریداری کرده و به بهای آن بهشت را عطا فرموده است.

امام جمعه قوچان خاطرنشان کرد: وعده معامله خدا با کسانی که در راهش می‌جنگند و کشته می‌شوند در کتاب‌های آسمانی تورات و انجیل نیز آمده و آنان از این موضوع احساس شادمانی می‌کنند.

وی عنوان کرد: بهشت متعلق به رزمندگان و شهدا بوده و بقیه انسان‌ها در آنجا میهمان شهدا هستند چراکه آنان در را خدا پیکار و جهاد کرده و از جان خویش گذشته‌اند.

آیت‌الله مروج با بیان این مطلب که برای هر چیز قیمتی گذاشته می‌شود و انسان‌ها نیز قیمتی دارند، اظهار داشت: انسان‌ها دارای سه حالت ایستاده، نشسته و خوابیده بر پهلو هستند که طبق فرمایش خداوند در آیه 119 سوره مبارکه آل عمران در این سه حالت یاد خدا می‌باشند.

وی افزود: آدمی بر اساس فکر قیمت‌گذاری می‌شود و فرق بین مومن و غیرمومن در اندیشه آن‌ها است چراکه بعضی آدمیان فکر دنیایی دارند و بعضی دیگر فکر اخروی.

انتهای پیام/2202/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول