اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش پاکدشت تاکید کرد

رسیدن به افق چشم‌انداز با مشارکت فعال اولیای دانش‌آموزان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت گفت: رسیدن به افق چشم‌انداز با مشارکت فعال اولیای دانش‌آموزان و اولیای مدارس تحقق می‌یابد.

رسیدن به افق چشم‌انداز با مشارکت فعال اولیای دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، غلامعلی خانی صبح امروز و در آستانه بازگشایی مدارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسیدن به افق چشم‌انداز، زمانی دست یافتنی است که همه دستگاه‌ها و اولیای دانش‌آموزان در امور آموزشی و پرورشی مدارس مشارکت فعال داشته باشند.

وی ضمن عرض تبریک به مناسبت روزهای باشکوه هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس، هفته بزرگداشت و پاسداشت آرمان‌های معمار کبیر انقلاب و شهدا است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت با اشاره به این‌که ارتباط‌های با معرفت و صفا و صمیمی که رزمندگان جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، با خدا و ائمه معصومین داشتند، باید الگوی ما باشد، ادامه داد: باید با تلاش خود در هفته دفاع مقدس در جهت اعتلای هر چه تمام‌تر و به اهتزاز در آوردن پرچم ایران تلاش کنیم.

خانی گفت: هر میزان که در جامعه‌ای علم، آگاهی، درک، سواد، خواندن و نوشتن و به دست آوردن تکنولوژی مورد نظر قرار بگیرند و هر میزان که جوانان آن جامعه در زمینه‌های به دست آوردن علم و دانش و تکنولوژی توفیقاتی داشته باشند به همان میزان اقتدار ملی عاید ملت و آن جامعه خواهد شد چراکه پیامبر می‌فرماید خیر و سعادت دنیا و آخرت با علم و آگاهی و بصیرت میسر است و تمام بدبختی و جهالت‌ها و ... به دلیل فاصله گرفتن از علم است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت همچنین با اشاره به فرمایش گهربار امیرالمومنین (ع) که می‌فرمایند: ارزش انسان به میزان دانش و تخصص اوست، بر تشویق و تاکید دانش‌آموزان در زمینه ترغیب به تحصیل و به دست آوردن تخصص توسط اولیای آنان تاکید کرد.

وی ضمن تبریک به مناسبت بهار تعلیم و تربیت به همه فرهنگ دوستان، فرهنگیان، معلمان، مدیران، همکاران آموزشی، پرورشی، خدماتی، اداری، دانش‌آموزان و اولیای آنان ادامه داد: انشاالله خداوند توفیق بدهد که همیشه معلم و همیشه دانش‌آموز باشیم.

خانی همچنین با اشاره موکد به این نکته که معلم بودن و دانش‌آموز بودن منوط به قرار گرفتن در یک واحد آموزشی نیست، اظهار داشت: انسان در هر پست و مقامی که باشد به عنوان یک معلم و یا یک دانشجو می‌تواند علم‌آموزی و یا فراگیری علم کند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن ابراز این‌که با توجه به چشم‌انداز برنامه 20 ساله در سال 1404 ایران ‌باید با مشارکت همه آحاد جامعه اسلامی به رتبه اول خاور میانه برسد، گفت: همه فعالیت‌های لازم در این زمینه آغاز شده و این مهم جز با تربیت نیروی انسانی ماهر و تحصیل کرده متخصص و متعهد امکان پذیر نیست.

وی همچنین با اشاره به این‌که آموزش و پرورش جلودار فعالیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی مثل حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌‌ها است، ادامه داد: رسیدن به این افق چشم‌انداز، زمانی دست یافتنی است که همه دستگاه ها و اولیای دانش‌آموزان در امور آموزشی و پرورشی مدارس مشارکت فعال داشته باشند.

انتهای پیام/2462/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول