اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس:

تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی پیگیری می‌شود

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات ایجاد شده توسط کشتارگاه‌های سنتی، بیان کرد: تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدصالح جوکار، صبح امروز در دیدار با جمعی از مسئولان اداره کل دامپزشکی استان یزد به بررسی مشکلات و کمبودهای موجود در زمینه خدمات‌رسانی به مردم در بخش دامپزشکی استان یزد پرداخت.

وی بر حل معضلات بهداشتی در زمینه دام و فرآورده‌های خام دامی و لزوم حمایت همه‌جانبه از دامپزشکی برای برطرف کردن این گونه مشکلات تاکید کرد.

جوکار با اشاره به طرحی که قرار است مجلس ارائه دهد، ابراز امیدواری کرد: با طرح مشکل کمبود بودجه به منظور پرداخت غرامت و پیگیری از طریق مجلس شورای اسلامی، شاهد پیش‌‌بینی منابع مناسب مالی برای تامین آن باشیم.

وی همچنین با اشاره به مشکلات ایجاد شده توسط کشتارگاه‌های سنتی، بیان کرد: تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد نیز در این دیدار با بیان اهمیت وظایف دامپزشکی در تامین سلامت غذای مصرفی همشهریان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین راه‌های حفظ سلامت جامعه، تامین امنیت غذایی مردم از طریق جلوگیری از ورود لاشه‌های آلوده به چرخه توزیع است.

علی‌اکبر حدادزاده همچنین با اشاره به مشکلات ایجاد شده توسط بیماری سل، این بیماری را به عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برشمرد و خاطرنشان کرد: بهترین راه تشخیص و کنترل این بیماری به منظور جلوگیری از شیوع و گسترش آن، عملیات تست سل و کشتار دام‌های آلوده و در صورت لزوم معدوم سازی است.

وی تصریح کرد: معدوم‌سازی دام‌ها، مستلزم صرف هزینه به منظور پرداخت غرامت به صاحبان دام‌های معدوم شده است و اجرای آن هزینه بالایی نیاز دارد.

حدادزاده، تامین منابع مالی مناسب به منظور پرداخت غرامت را از دغدغه‌های دامپزشکی دانست و خواستار طرح و پیگیری این مشکل از سوی مقامات ذیصلاح شد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان معایب و نواقص کشتارگاه‌های سنتی، خواستار جلب حمایت دولت و مسئولان به منظور تعطیلی این گونه مراکز و الزام به کشتار دام‌ها در محل کشتارگاه‌های صنعتی شد.

انتهای پیام/2464/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول