اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلیل‌آباد:

عزت اسلام و ایران در 8 سال دفاع مقدس به دنیا مخابره شد

امام جمعه خلیل‌آباد گفت: در هشت سال دفاع مقدس عزت ایران اسلامی به سراسر دنیا مخابره شد و بیداری اسلامی امروز در دنیا ثمره جانفشانی رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز است.

عزت اسلام و ایران در 8 سال دفاع مقدس به دنیا مخابره شد

به گزارش خبرنگار فارس از خلیل‌آباد، حجت‌الاسلام اباصلت غفاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خلیل‌آباد اظهار داشت: کسانی که قصد ارتباط آنچنانی با برخی کشورها را در سر دارند، کور خوانده و این ملت تا پای جان ایستاده است.

وی افزود: ارتباط با آمریکا حکایت رابطه گرگ و میش است و نباید افرادی  تحت تاثیر قرار گیرند زیرا آمریکا غارتگر است و همگی در این راه باید با دیدگاه رهبری انقلاب اسلامی و تبعیت محض از ایشان حرکت کنیم.

وی در جمع نمازگزاران جمعه افزود: برادران سپاه باید معنویت خود را همچون دوران دفاع مقدس و حتی بیشتر داشته باشند.

غفاری فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و هشت سال دفاع جانانه رزمندگان اسلام را مورد اشاره قرار داد و گفت: دفاع مقدس قطعه‌ای از تاریخ این سرزمین است که بهترین عزیزان را در این راه فدا کردیم و شربت شهادت نوشیدند.

وی با بیان اینکه جنگ خسارات زیادی را به کشور تحمیل کرد، افزود: در جنگ و در هشت سال دفاع مقدس عزت ایران اسلامی به سراسر دنیا مخابره شد و بیداری اسلامی امروز در دنیا ثمره جانفشانی رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز است.

خطیب جمعه خلیل‌آباد اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس کرامت اسلام نشان داده شد و دفاع ما یک دفاع فی سبیل ا.. بود.

وی هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و با تجلیل  از خدمات برادران سپاهی و بسیجیان و دیگر نیروهای انتظامی و نظامی در ‌دوران دفاع مقدس از مردم خواست در برنامه‌های این ایام حضور داشته باشند.

غفاری آغاز بازگشایی مدارس، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها را به فال نیک گرفت و با تبریک این ایام به فرهنگیان اظهار داشت: تعلیم و تربیت نقش مهمی است که شما بعد از والدین سهم بزرگی را دارید.

خطاب به خیرین گفت: در جشن نیکوکاری هر آنچه در توان دارید کمک نمایید زیرا افراد یا خانواده‌هایی هستند که نیازمند کمک‌های شما هستند.

غفاری در ادامه این خطبه بحث گرانی را که فشار زیادی به خانواده‌ها وارد کرده را مورد اشاره قرار داد و افزود: بحران گرانی باید در کشور حل شود.

وی گفت: وحدت و اتحاد رمز موفقیت است و نباید چالش‌هایی در کشور بوجود آید که دود آن به چشم مردم برود.

امام جمعه خلیل آباد با اشاره به کشاورزی بودن منطقه خلیل آباد از مسئولان خواست راه‌های صدور و فروش دسترنج مردم به شکلی که به اقتصاد کشاورزان لطمه وارد نشود، حل و فصل شود.

خطیب جمعه در خطبه اول نماز ضمن اشاره به بحث هفته‌های قبل در خصوص انفاق از دیدگاه اسلام اظهار داشت: انفاق دارای شرایطی است که علاوه بر اینکه باید از راه حلال باشد و در راه حلال هم مصرف شود، نباید موجب اذیت و منت گذاشتن بر گیرنده انفاق شود.

وی بر برگزاری ساده مراسم عروسی  تاکید نمود و افزود: در بعضی از عروسی‌ها زمینه گناه مشهود است و باید خانواده مواظب باشند و پول حلال خود را در راه گناه هزینه نکنند.

انتهای پیام/2202/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول