اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قوچان خواستار شد

توجه مسئولین فرهنگی و آموزشی به مسئله حجاب در جامعه

امام جمعه قوچان با گلایه از وضع حجاب در جامعه گفت: امروزه اغلب زنان با حجاب نامناسب از منزل خارج شده درصورتی که خداوند رسماً دستور داده خودنمائی نکنند پس مسئولین فرهنگی و آموزشی باید به فکر تغییر در رفتار مردم باشند.

توجه مسئولین فرهنگی و آموزشی به مسئله حجاب در جامعه

به گزارش خبرنگار فارس از قوچان، آیت‌الله محمد مروّج ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قبای شهرستان قوچان اظهار داشت: تقوا بر پایه صبر بر قوانین و اطاعت از خداوند متعال به انجام رسیده و خداوند شرط پیروزی را صبر و تقوای الهی در مسیری که از آلودگی پاک باشد معرفی کرده است.

وی با بیان این موضوع که دشمن‌شناسی یکی از مباحث مهم قرآنی است، یادآور شد: دشمن شناسی از ابتدای خلقت تاکنون وجود داشته و به دلیل اهمیت بالا خداوند تبارک و تعالی؛ رسول گرامی اسلام(ص) را شخصا و بعد مؤمنین را متذکر شده و شناخت دشمن، اهداف او و آرزوهایش را به امت اسلام تاکید کرده است.

خطیب جمعه قوچان اضافه کرد: دشمن برای گرفتن دین و هویت اصلی مسلمانان برای همیشه با او می‌جنگد و تا زمانی که از دین خود بازنگشته و به سمت آنان روی نیاوریم از جنگ با مسلمانان دست نخواهد کشید.

وی ایستادگی بر روی پای خود را هدف از انقلاب دانسته و تاکید کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمام امورات دست کشورهای خارجی بوده و اختیاری از خود نداشتیم اما امام خمینی(ره) مردم را بیدار و ارزش‌های اسلام را اعلام کرده و نوکر گوش به فرمان آمریکا را از کشور بیرون راند.

مروّج با اشاره به تاریخچه کوتاهی از عراق و قرارداد الجزایر گفت: عراق در گذشته خود را انقلابی دانسته و عربستان را یک رژیم آمریکایی نام می‌برد و به همین علت حدود 23 سال است که هیچ‌گونه رفت و آمدی میان این دو کشور صورت نمی‌گرفت.

وی ادامه داد: پس از روی کار آمدن صدام در سال 59 یک قرارداد سه جانبه نظامی بین مصر، عراق و عربستان بسته و صدام پس از مدت‌ها برای اولین‌بار در 14 مرداد 59 به عربستان سفر کرد که با استقبال مقامات سعودی همراه بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان تصریح کرد: در این دیدار عربستان نقشه‌ای کامل از اوضاع اقتصادی، سیاسی، سرزمینی و تجهیزات و نیروهای نظامی ایران را در اختیار صدام برای یک تهاجم کامل جنگی قرار داد.

وی افزود: صدام برای جنگ به دنبال بهانه‌ای بوده که به بهانه اعزام چندین خرابکار از ایران به عراق و دخالت در امور داخلی این کشور قرارداد 1975 را نقض و جنگ خود بر علیه ایران را آغاز کرد.

مروّج اذعان داشت: اولین رمز موفقیت رزمندگان اسلام صبر و تقوای الهی آنان بوده که صبورانه در برابر دشمن ایستادگی کردند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمنان بیافتد.

وی در ادامه خطبه‌ها، کار معلمی را آموزش علم و ایجاد تغییر در رفتار انسان با توجه به همان آموزش دانسته و بیان کرد: ارزش علم به عمل است نه به معلومات و ایمان توأم با علم یعنی اینکه تغییر در رفتار صورت بگیرد.

امام جمعه قوچان یادآور شد: زنان ایرانی دوستدار اهل بیت بوده ولی بعضی حجاب‌شان درست نیست و این موضوع تا حدودی متوجه معلمان بوده که معلومات یاد داده شده توأم با رفتار همراه نبوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با گلایه از وضع حجاب در سطح جامعه گفت: امروز کمتر زنی مشاهده شده که از منزل بیرون آمده ولی آرایش نداشته باشد در صورتی که خداوند رسما دستور داده خودنمائی نکنند، پس مسئولین فرهنگی و آموزشی باید به فکر تغییر در رفتار مردم باشند.

انتهای پیام/2202/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول