اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

در نرمش قهرمانانه حافظ ارزش‌ها باشیم

امام جمعه اصفهان با اشاره به نکته‌ای مهم در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان سپاه در مورد نرمش قهرمانانه گفت: در نرمش قهرمانانه حافظ ارزش‌ها باشیم.

در نرمش قهرمانانه حافظ ارزش‌ها باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در ابتدای خطبه‌های اول این هفته نماز جمعه با اشاره به فرازی از نامه امام علی (ع) به فرزندش امام حسن مجتبی اظهار داشت: امام علی (ع) در فرازی از این نامه خطاب به فرزندش امام حسن مجتبی (ع) می‌فرماید رزق و روزی بر دو گونه است ابتدا رزقی که تو به دنبال آن می‌روی و برای به دست آوردن آن متحمل زحمت و مرارت می‌شوی و بعد رزقی که او به دنبال تو می‌آید.

وی با تفسیر فرمایش امام علی (ع) در مورد رزق و روزی خطاب به فرزندش امام حسن مجتبی (ع) اضافه کرد رزقی که به وسیله بارش باران به دست می‌آید نوعی از رزق است که هیچ دخالت انسانی در آن وجود نداشته و به حکم و امر الهی آسمان شروع به باریدن کرده است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: امام علی (ع) در خطبه 371 نهج‌البلاغه به صورت مفصل‌تر در مورد رزق و روزی می‌فرماید وقتی که بنا باشد به تو روزی برسد تو هم به دنبال رزق و روزی نرو زیرا او به دنبالت می‌گردد پس غصه یک سال را یک روز نخور چرا که هر روز خداوند متعال رزق می‌دهد به اندازه آنچه که کفایتت بکند.

امام جمعه اصفهان با جمع‌بندی فرمایش امام علی (ع) در مورد رزق و روزی گفتک منظور امام علی (ع) در این کلام این است که برای به دست آوردن رزق و روزی حلال عجله نکن زیرا به دام مال حرام خواهی افتاد.

وی با اشاره به نکته دوم در فراز نامه امام علی (ع) به امام حسن مجتبی (ع) تأکید کرد: امام علی (ع) در فراز این نکته می‌فرماید چقدر زشت و ناپسند است که انسان وقتی که احتیاجی دارد خودش را ذلیل کند و مرام و عزت خود را برای دنیا زیر پا بگذارد.

طباطبایی‌نژاد در ابتدای خطبه دوم با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در مورد سفارش تقوا تصریح کرد: امام علی (ع) در این حدیث شریفه می‌فرمایند تقوا همانند دژ محکمی است که منحرفین نمی‌توانند در آن نفوذ پیدا کنند و مثل بی‌تقوایی بر عکس موضوع مطرح شده فوق است.

وی با اشاره به دیدار اخیر جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس با مقام معظم رهبری ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار رضایت خود را از عملکرد مثبت سپاه اعلام و فرمودند سپاه در کارهای خرد سیاسی وارد نشود اما این به معنی بی‌سیاستی نیست.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به نکته مهم دیگر در فرمایش مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار نیز فرمودند من با نرمش قهرمانانه در عرصه دیپلماسی موافقم به شرطی که منافع ما از بین نرود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند سپاه از همه مردم تشکیل شده است تصریح کرد: در تفسیر نرمش قهرمانانه باید گفت: باید از دشمن در میدان نبرد پیروز شویم و ارزش‌های خود را حفظ کنیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس افزود: اگر در دنیا انصافا عزتی داریم از دستاوردهای دفاع مقدس است.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه در رانندگی سالانه حدود 25 هزار نفر کشته‌ داریم ادامه داد: امام علی (ع) در فرمایشی می‌گوید جهاد لباس تقواست و باعث امنیت انسان می‌شود و متاسفیم آمار و وقایع تصادفات رانندگی نسبت به جبهه‌های جهاد مقابل ظلم و ستم در حال افزایش است.

وی با اشاره به فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس بیان داشت: اگر دانش‌آموز در مدارس متدین بار نیاید هم می‌ترسد و هم طمع‌کار خواهد بود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در مورد دانش که می‌فرمایند در راس همه خیرات دانش قرار دارد و جهل در راس همه شرور قرار دارد تصریح کرد: علم با عمل باعث می‌شود یک مملکت همیشه پیش‌تاز میدان باشد.

انتهای پیام/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول